امیرحسین قاضی‌زاده با اشاره به افزایش قدرمطلق سرانه سلامت گفت: اعضای كمیسیون تلفیق رویكرد خیلی خوبی نسبت به سلامت داشتند و تقریبا به تمامی پیشنهادات جدی كمیسیون بهداشت پاسخ مثبت دادند.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهم‌ترین پیشنهادها اظهار كرد: یكی از بحث‌های مهم مربوط به كارگروه اصل 44 بود كه بحث واگذاری‌ها، نحوه‌ی واگذاری‌ها، نحوه ورود بخش‌های دولتی در صحنه‌ی تصدی حوزه‌ی سلامت در آن مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: یكی از بحث‌های صورت گرفته پیشنهاد ساماندهی بیمارستان‌های پركار به عنوان پایلوت سال آینده بود، به طوری كه مقرر شد ارتباط‌شان با بودجه عمومی و جاری دولت قطع شود و به صورت عملكردی منابع‌شان تامین شود و این گام به سمت مدیریت جدید است.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به مصوبات هدفكس گفت: مدل جدید دریافت خدمات با زمینه‌سازی هدفكس طراحی شد تا به تدریج یك سری منابع مطمئن برای سازماندهی هزینه‌های حوزه سلامت تعریف شود و بدین ترتیب وابستگی منابع سلامت را به بودجه جاری دولت كه به خصوص در حوزه‌ نفت متغیر بوده و كاهش یافته است را از بین ببرد.

قاضی‌زاده هم‌چنین به بحث تجمیع منابع و تولیت حوزه‌ سلامت اشاره كرد و گفت: این بحث در حال حاضر متوقف شده و در برنامه توسعه پنجم قرار گرفته است.

او با تاكید بر این‌كه حوزه سلامت یك حوزه حاكمیتی است، گفت: بر اساس قانون اساسی مدیریت تامین سلامت باید توسط حاكمیت انجام شود و سلامت موضوعی زیرساختی و سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به طرح نجات اقتصادی اوباما، رییس‌جمهور آمریكا گفت: از 800 میلیارد دلاری كه در این طرح ذكر شده است، 23 درصد منابع برای سلامت اختصاص پیدا كرده است و این بدان معنا است كه تحت عنوان نجات اقتصادی در بخش سلامت سرمایه‌گذاری می‌شود.

قاضی‌زاده تاكید كرد: باید رویكردها نسبت به سلامت تغییر كند و با وجود تلاشی كه در كمیسیون تلفیق صورت گرفت، باز هم ما كمبودهای جدی در حوزه سلامت خواهیم داشت.

این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار كرد: مدیریت حوزه سلامت و نحوه‌ توزیع قدرت در حوزه سلامت بسیار بد تنظیم شده است، چرا كه بحث تولیت در این حوزه مشكلات جدی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha