رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه نظام سلامت در مدتی بسیار کوتاه و کمتر از 18 ماه هزینه‌های پرداختی مردم را در بخش بستری به میزان زیادی کاهش داده است، گفت: میانگین این پرداخت در سال 92 و قبل از شروع طرح تحول سلامت در اوایل سال 93، 37 درصد بود که این رقم در حال حاضر در بیمارستان‌های دولتی به 4 تا 5 درصد رسیده است.

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه نظام سلامت در مدتی بسیار کوتاه و کمتر از 18 ماه هزینه‌های پرداختی مردم را در بخش بستری به میزان زیادی کاهش داده است، گفت: میانگین این پرداخت در سال 92 و قبل از شروع طرح تحول سلامت در اوایل سال 93، 37 درصد بود که این رقم در حال حاضر در بیمارستان‌های دولتی به 4 تا 5 درصد رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروندگفت: خوشحالیم که اولویت دولت سلامت است. فراتر از دولت، مجلس و مقام معظم رهبری نیز بسیار روشن و شفاف این مطلب را ذکر کرده‌اند.


معاون وزیر بهداشت افزود: بسیار خرسندیم که در وزارت بهداشت به یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری که پیشتر ذکر کرده‌اند ما می‌خواهیم نظام سلامت به جایی برسد که بیماران جز درد و رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند، نزدیک‌تر می‌شویم.


دیناروند تصریح کرد: به طور قطع تحقق تمامی این خواسته دشوار است، اما بخش مهمی از راه طی شده است. آمارهایی که در برخی مراکز و نقاط کشور انجام شده، بیانگر این است که بسیاری از افرادی‌ که به علت پرداخت هزینه‌های سلامت دچار فقر می‌شدند و 10 درصد از بیمارانی که دچار بیماری می‌شدند و نیازمند بستری شدن در بیمارستان و درمان‌های جراحی بودند، به خاطر پرداخت هزینه‌های درمانی به زیر خط فقر می‌رسیدند.


رئیس سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از اینکه چرخه فقر و بیماری بسیار خطرناک است، اضافه کرد: اگر فردی در این چرخه افتد، خروج از آن سخت است ولی این افتخار برای دولت و نظام بوجود آمد که در مدتی بسیار کوتاه و کمتر از 18 ماه هزینه‌های پرداختی مردم را در بخش بستری به میزان زیادی کاهش داد.
معاون وزیر بهداشت گفت: فاصله زیادی ایجاد شده و هزینه‌های زیادی را دولت پرداخته تا این کمبودها جبران شود و معتقدم که بخش عمده‌ای از رضایتمندی مردم وابسته به توجهی است که نظام، دولت و مجلس به وزارت بهداشت داشته‌اند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha