عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نبود آگاهی از خطرات سبب شده تا ما شاهد بروز تخلفات زیست محیطی دربیمارستان‌ها باشیم. این در حالی است که رفع مشکل زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها نیازمند سیستم نظارتی دقیق و جامع است، تا به صورت خودکار و برنامه‌ریزی شده شرایط را ارزیابی کند.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نبود آگاهی از خطرات سبب شده تا ما شاهد بروز تخلفات زیست محیطی دربیمارستان‌ها باشیم. این در حالی است که رفع مشکل زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها نیازمند سیستم نظارتی دقیق و جامع است، تا به صورت خودکار و برنامه‌ریزی شده شرایط را ارزیابی کند.

احمد آریایی نژاد در گفت‌وگو با میزان، درباره اخطار زیست محیطی به تعدادی از بیمارستان‌های پایتخت طی ماه‌های گذشنه اظهار کرد: نبود آگاهی از خطرات سبب شده تا ما شاهد بروز تخلفات این چنینی از سوی مراکز درمانی باشیم. این در حالی است که چنین بی توجهی هایی خطرات جدی را برای سلامتی مردم ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که وقتی برخی مسئولان احساس کنند که نظارت مستمر و دقیقی بر فعالیت‌ها و عملکردآن‌ها وجود ندارد و از همه مهمتر فشاری برای اجرای درست قوانین بر آنها وارد نمی‌شود، آن‌ها نیز در مورد ضرورت اجرای قانون بی‌تفاوت می‌شوند، افزود: در واقع باید یک سیستم نظارتی در این راستا در نظر گرفته شود تا به صورت اتوماتیک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور را در این زمینه مورد ارزیابی و نظارت قرار دهد تا به محض بروز هرگونه تخلفی به طور قاطع با مرکز درمانی برخورد شود. به طور قطع زمانی که نظارت مستمر بوده و ضمانت اجرایی برای قانون همچنین شیوه های برخورد با متخلفات تعریف شده باشد خواسته و ناخواسته هیچ بخشی در مراکز درمانی چنین تخلفاتی را انجام نخواهد داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اسلامی با اشاره به این مطلب که وزارت بهداشت به عنوان مهمترین متولی این امر در کشور در وهله نخست نقش بسزایی در این نظارت‌ها و بهبود شرایط دارد، گفت: بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع می‌تواند تبعات سنگینی بهداشتی در جامعه به همراه داشته باشد، بنابراین وزارت بهداشت باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با بیان این‌که بی‌توجهی به این موضوع سبب خواهد شد تا برخی مراکز بهداشتی و درمانی کشور محلی برای پخش ویروس و میکروب باشند، تصریح کرد: مسئولان وزارت بهداشت درگام اول باید وضعیت تولید زباله‌های عفونی را در بیمارستان‌ها بررسی کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را با کمک کارشناسان نظام بهداشت و درمان کشور تدوین و اجرایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha