چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 154986

پژوهش های جدید انجام شده توسط محققان نشان دهنده تمایل روزافزون و عمدتاً بی مورد افراد کهنسال به استفاده از ابزارهای کمکی برای راه رفتن است. به باور متخصصان این موضوع سبب کاهش میزان تحرک افراد می شود.

مضرات استفاده از عصا در کهنسالی

سلامت نیوز: پژوهش های جدید انجام شده توسط محققان نشان دهنده تمایل روزافزون و عمدتاً بی مورد افراد کهنسال به استفاده از ابزارهای کمکی برای راه رفتن است. به باور متخصصان این موضوع سبب کاهش میزان تحرک افراد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بر اساس یک مطالعه جدید بیشتر افراد کهنسال علاقه زیادی به استفاده از ابزارهای کمکی مانند عصا، واکر و صندلی های چرخ دار دارند. پژوهشگران در این رابطه هشدار دادند که استفاده از این ابزارهای کمکی به تدریج سبب کاهش قدرت تحرک و قابلیت های بدن شده که از کار افتادگی زودهنگام کهنسالان را به همراه خواهد داشت.

بر اساس نتایج این پژوهش ها که در دانشگاه ورمونت انجام شده است، مشخص شد که افراد کهنسالی که از وسایل کمکی جهت حرکت خود استفاده می کنند گرایش کمتری به تحرک داشته و به تدریج با بیشتر شدن ترس آنها از افتادن و سقوط به زمین، این میزان تحرک کمتر و کمتر خواهد شد.

در این مطالعات همچنین اعلام شد که در سال ۲۰۱۱ در حدود یک چهارم افراد ۶۵ ساله یا پیرتر از ابزارهای کمکی استفاده می کرده و در این میان یک سوم این افراد از دستگاه های ترکیبی و یا بیش از یک وسیله کمکی برای حرکت بهره می بردند. به گفته پژوهشگران در سال های اخیر میل به استفاده از وسایل کمکی جهت راه رفتن در بین افراد کهنسال در رده های سنی فوق افزایش یافته و بسیاری از افراد این گروه سنی از بیش از یک وسیله کمکی مانند عصا و واکر استفاده می کنند.

دکتر «نانسی گِل»، متخصص فیزیوتراپی و سرپرست تیم پژوهش، در این باره می گوید: «تحرک داشتن لازمه حفظ سلامتی محسوب می شود. بسیار مهم است که افراد کهنسال از ابزارهای کمکی مناسبی استفاده کنند که واقعا به آنها نیاز داشته و امکان تحرک بدون داشتن این ابزارها برایشان وجود نداشته باشد. بهتر است این افراد تلاش کنند که تحرک بدنی خود را حفظ کرده و در عین حال به  گونه ای امن و مطمئن این حرکات را انجام دهند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha