دانشمندان هاروارد پس از مطالعه بر روی گروهی از کودکان 6 ساله اعلام کردند آموزش موسیقی عملکرد مغز کودکان را بهبود داده و آنها را در انجام فعالیتهای پیچیده یاری می کند.

اسکن مغز کودکان موسیقیدان قبل و بعد از آموزش موسیقی نشان می دهد پس از آموزش موسیقی مغز کودکان در انجام کارهای پیچیده از تبحر و توانایی بیشتری برخوردار خواهد شد.

مطالعات پیشین بیانگر این نکته است که کودکان موسیقیدان نسبت به کودکانی که از موسیقی آگاهی ندارند از مغزهای متفاوتی برخوردارند اما تاکنون ذاتی بودن این خصلت تعیین نشده بود.

محققان هاروارد به منظور اثبات ذاتی نبودن این خصلت بر روی کودکان 6 ساله ای که از موسیقی اطلاعاتی نداشتند مطالعه کرده و به 15 تن از آنها به صورت هفتگی و به مدت 6 ماه نواختن یک ساز را آموختند.

پس از آن محققان با مقایسه تصاویر به دست آمده از ام آر آی که در قبل از آموزش و بعد از آن به ثبت رسیده بود دریافتند که شنوایی و موتورهای محرک در مغز تنها در کودکانی بهبود پیدا می کند که دوره های آموزش موسیقی را سپری کرده اند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، به گفته دانشمندان این نشان می دهد که سلولهای مغز نیز مانند ماهیچه های بدن در اثر تمرین تغییر کرده و بهبود پیدا می کنند. بر همین اساس توانایی مغزی بیشتر در کودکان موسیقیدان را می توان توجیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha