رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود 18 هزار و 800 مبتلا به ایدز در کشور خبر داد.

محمد مهدی گویا روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی لرستان اظهار داشت: از سال 66 تاکنون بیش از 18 هزار و 800 مبتلا به ویروس ایدز در ایران شناسایی شده اند و تاکنون بیش از دو هزار نفر از مبتلایان به ایدز در کشور فوت کرده اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یک هزار و 600 مبتلا به ایدز در کشور تحت درمان هستند، یادآور شد: 65 تا 66 درصد مبتلایان به ایدز در ایران معتادان هستند.

روند افزایشی ابتلا به ایدز از طریق آمیزش

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به افزیش میزان ابتلا به ایدز از طریق روابط جنسی هشدار داد، عنوان کرد: موارد ابتلا به ایدز از طریق آمیزش جنسی آهسته آهسته در حال افزایش است.

دکتر گویا با تاکید بر اینکه میان اعتیاد و ناهنجاریهای جنسی رابطه تنگاتنگی وجود دارد که باید به حداقل رسانده شود، افزود: با آموزش می توان از شیوع ایدز از طریق همسران جلوگیری کرد.

وی با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به این امر، یادآور شد: جلوگیری از شیوع ایدز از طریق آمیزشی نیازمند برنامه ریزی مدون و آموزش های ویژه است.

نگرانی در مورد شیوع تب مالت در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با ابراز نگرانی از شیوع بیماری تب مالت در کشور، یادآور شد: مطابق آمار در سال جاری بیش از شش هزار نفر از عشایر مبتلا به تب مالت و سل درمان شده اند.

گویا با تاکید بر اینکه نگران هستیم که این آمار افزایش پیدا کند، یادآور شد: در حال حاضر نگرانی ما در مورد ادامه روند ابتلا به تب مالت در سال آینده است.

وی ضمن تاکید بر کنترل عشایر، خواستار اطلاع رسانی همه سازمان ها مرتبط و همچنین صدا و سیما در این زمینه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha