دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: واگذاری آزمون گواهینامه تخصصی پزشکی به همه دانشگاههای علوم پزشکی امکانپذیر نیست و در مراحل اولیه تنها به قطبهای آموزشی و دانشگاههای با سابقه واگذار می شود.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با مهر افزود: واگذاری آزمون گواهینامه به دانشگاههای علوم پزشکی در ادامه واگذاری آزمون ارتقای دستیاری و کسب تجربیات مناسب دانشگاهها انجام می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر آزمون گواهینامه به این ترتیب است که مراکز تربیت کننده دستیار، دستیارانی که واجد شرایط پایان دوره هستند را به آزمون گواهینامه که به صورت سراسری در وزارت بهداشت برگزار می شود، معرفی می کنند. این آزمون همزمان با آزمون دانشنامه برگزار می شود.

محققی ادامه داد: پس از کارشناسی های متعدد و تجربه دانشگاهها در برگزاری آزمون ارتقا، شورای آموزش پزشکی و تخصصی برگزاری آزمایشی آزمون گواهینامه را در یک دانشگاه و یک رشته به تصویب رساند.

وی گفت: دانشگاههایی که بتوانند شرایط لازم را کسب کنند می توانند دوره های بعدی را به صورت آزمایشی اجرا کنند. پس از بررسیهای نهایی دوره های آزمایشی و اینکه نواقص، کمبودها و نقاط قوت این دوره ها بدست آمد، شورای آموزش پزشکی و تخصصی در یک بازه زمانی مشخص آن را به سایر دانشگاهها تعمیم می دهد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: واگذاری آزمون گواهینامه تخصصی پزشکی به همه دانشگاههای علوم پزشکی امکانپذیر نیست و در مراحل اولیه تنها به قطبهای آموزشی و دانشگاههای با سابقه واگذار می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه این طرح نقش دانشگاههای علوم پزشکی را پررنگ تر می کند و روشی برای واگذاری آزمون ها ترسیم می شود این تغییرات در آینده به تدریج برای سایر آزمونها از جمله آزمون دانشنامه نیز برنامه ریزی می شود.

محققی اظهار داشت: شرایط زمانی متفاوتی برای آزمون دانشنامه در نظر گرفته شده است و در حال حاضر طرح واگذاری آزمون دانشنامه به دانشگاهها در مراحل اولیه برنامه ریزی قرار دارد.

وی تاکید کرد: تلاش اصلی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی این است که شرایط آزمون دانشنامه به نحوی تغییر می کند که افرادی که در این آزمون شرکت می کنند لزومی به ترک بخش ها و محدود کردن فعالیت های درمانی نداشته باشند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار داشت: برنامه ریزی اصلی برای برگزاری آزمون ها، رساندن آنها به سطح آزمون های بین المللی است که در این حوزه برگزار می شود.

به گزارش مهر، هم اکنون آزمون گواهینامه در پایان تحصیلات دستیاران پزشکی رشته های تخصصی بالینی به صورت متمرکز از سوی وزارت بهداشت در شهریورماه هر سال همزمان با آزمون دانشنامه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha