عکس/آیا واقعا در این مرکز جراحی انجام میشود؟

سلامت نیوز:یکی از شهروندان شیرازی که خود از پرسنل بهداشت و درمان است از وضعیت نامناسب یک مرکز چشم پزشکی در شیراز نوشته است ، این مرکز گویا متعلق به یکی از مدیران ارشد پزشکی قانونی است.

به گزارش سلامت نیوز این شهروند شیرازی در این نامه نوشته است : بنده جهت معاینه و رهایی از عینک به درمانگاهی در بولوار رحمت مراجعه کردم.توسط فردی معاینه شدم که بعدا متوجه شدم از پرسنل هلال احمر است و پزشک نبوده است.

ایشان لیزیک را در مرکزی در خیابان عفیف اباد به من پیشنهاد کردند.آدرس گرفتم و راهی مرکز شدم.تابلوی بزرگی داشت .مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی....وارد حیاط مرکز که شدم به نظرم رسید وارد کانکس یا کمپ و...شدم.

پذیرش و سرویس بهداشتی در فضای کانکس مانند بود. وارد شدم از یکی از پرسنل پرسیدم واقعا در این مرکز جراحی انجام میشود؟وی با اطمینان و کمی ناراحتی گفت بله.بسیار زیاد.

گفتم چرا در این خانه کوچک؟گفتند کافی است.یک طبقه درمانگاه،یک طبقه اتاق عمل یک طبقه هم لیزیک.من که از پرسنل بهداشت بودم میدانستم که حداقل های بهداشتی اجازه راه اندازی مرکزی در این فضای کم را نمیدهد.


به متصدی پذیرش نامه ام را نشان دادم و از پزشک معالجم پرسیدم.ایشان گفت شما توسط پدر لیزیک ایران عمل خواهید شد.گفتم روال کار؟ایشان گفتند پرونده شما اماده میشود دکتر..که بعدا فهمیدم پزشک عمومی است شما را ویزیت میکنند.پزشک جراح شما 2 هفته ای یکبار جهت جراحی به شیراز می آیند.


روز موعود فرارسید.مرکز غلغله بود حدود100بیمار در انتظار لیزیک.من ساعت حدود 12 عمل شدم.فقط یک لحظه چشمم به جمال جراحم روشن شد.پس از عمل توسط پزشک عمومی مرکز که جهت مهر نسخه ها از مهر متخصص مرکز استفاده میکرد ویزیت شدم.

هیچگاه نتوانستم راجع به مشکلات بعد از عملم با پزشکم صحبت کنم. جهت اعتراض به دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خیابان زند مراجعه کردم .دانشگاه و نظارت هم گفتند اگر مشکلی دارید به نظام پزشکی شکایت کنید.من الان مشکل حادی ندارم ولی یک نفر به این سوالاتم پاسخ دهد.

1-آیا در قطب پزشکی جنوب یعنی شیراز و یکی از قدیمی ترین مراکز چشم پزشکی منطقه وجود مرکزی بدون رعایت حد اقل استاندارد ها چه توجیهی دارد؟


2-آیا شیراز از چشم پزشک ماهر خالی شده که شخصی بصورت پروازی فقط جراحی کرده و بعد از عمل بیماران را به پزشک عمومی بسپارد؟


3-این تعداد بالای بیمار چگونه ارجاع میشوند؟


4- گفته می شود صاحب این مرکز مسئولیتی ارشد در کشور دارد آیا شخص جراح به وظایف خود در مسئولیت خطیرش در یکی از قوا می رسد؟

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پیراپزشک اتاق عمل خصوصی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    1 0
    حتما برای این تجارپزشکی وزارت بهداشت اجازه صادرکرده چطور است که برای فروش یک کیلوسیب زمینی بایدمجوز داشته باشید. اجازه صادرشده تا دریک حیاط وکانکس به طبابت وتجارت بپردازند