متخصصان هشدار دادند بروز سردردهای میگرنی در دوران حاملگی می‌تواند خطر سكته مغزی را در پی داشته باشد.

بر اساس تحقیق جدیدی كه شرح آن در مجله «مدیكال بیریتیش» به چاپ رسیده، میگرن‌ در دوران بارداری می‌تواند سرنخی باشد كه نشان می‌دهد مادر با خطر ابتلا به سكته مغزی، بیماری قلبی و لخته شدن خون مواجه است.

گروهی از محققان به سرپرستی دكتر چریل بوشنل، متخصص اعصاب دانشگاه ویك فارست در نورت كارولینای آمریكا در این پژوهش از اطلاعات بدست آمده از 18 میلیون بیمار آمریكایی استفاده كرده‌اند.

این بیماران بین سالهای 2000 تا 2003 از بیمارستان مرخص شده بودند.

محققان دریافتند در بین بیماران تحت مطالعه 44 هزار زن باردار به دلیل ابتلا به سردردهای شدید میگرنی در بیمارستان بستری بوده‌اند. در این گروه ارتباط قوی بین بروز سكته مغزی، حمله قلبی، فشار خون با ابتلا به بیماری خطرناك دوران بارداری موسوم به پره اكلامپسی مشاهده شد.

پره اكلامپسی، حالت مسمومیت زایمانی است كه ممكن است منجر به تشنج حاملگی شود. این حالت شامل حمله تشنجی و اغما و به ندرت اغمای به تنهایی است كه در زنان باردار در مدت كوتاهی بعد از زایمان اتفاق می‌افتد و با فشار خون و پیدایش آلبومین در ادرار همراه است.

در این تحقیق تاكید شد زنان بارداری كه دچار این قبیل سردردها می‌شوند باید به طور دقیق تر و منظم تر از این حیث تحت نظر پزشك متخصص قرار داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha