چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

انتشار تصویر بدون پوشش تصاویر چهار جیب‌بر و زورگیر غرب و شمال غرب تهران دوباره از سوی بازپرس صادر شده تا کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اما نسبت به طرح شکایت اقدام نکرده‌اند، به پلیس مراجعه کنند.

سلامت نیوز: انتشار تصویر بدون پوشش تصاویر چهار جیب‌بر و زورگیر غرب و شمال غرب تهران دوباره از سوی بازپرس صادر شده تا کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اما نسبت به طرح شکایت اقدام نکرده‌اند، به پلیس مراجعه کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، در پی وقوع سرقت‌های جیب‌بری مشابه توسط چهار سرنشین یک خودرو پراید مشکی که به ظاهر یکی از سرنشینان آن مدعی شکستگی دست خود به مالباختگان شده بود، موضوع جهت رسیدگی و دستگیری سارقین در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
بررسی اظهارات بیشتر مالباختگان نشان داد که سرقت‌ها از زنان و مردانی صورت گرفته که در سنین بازنشستگی به سر می‌برند؛ یکی از این مالباختگان که شکایتش را در کلانتری ١٣٤ شهرک قدس مطرح کرده بود، در شکایت خود عنوان کرده بود: «در خیابان سعادت‌آباد، نزدیک میدان کاج سوار یک دستگاه خودرو پراید مشکی (دارای سابقه سرقت پلاک از یک دستگاه خودرو ROA ) شدم تا به چهارراه قدس بروم. در طول مسیر یکی از سرنشینان صندلی عقب که کنار من نشسته بود عنوان کرد که دست راستش شکسته و به این بهانه از من خواهش کرد تا دستش را پشت گردنم قرار دهد و من نیز درخواست وی را قبول کردم اما همین شخص در لحظه‌ای که متوجه نشدم، اقدام به سرقت محتویات داخل کیفم کرد و من پس از پیاده شدن از ماشین متوجه سرقت محتویات داخل کیف شامل گوشی تلفن همراه و مقادیری وجه نقد شدم».
با توجه به تعدد سرقت‌ها در مناطق شمال غرب تهران به‌ویژه در محدوده میدان کاج و منطقه سعادت‌آباد، تیم‌های ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی اقدام به اجرای طرح کنترل محل‌های احتمالی سرقت کرده و سرانجام یک دستگاه خودرو پراید مشکی با چهار سرنشین را شناسایی کردند که یکی از سرنشینان صندلی عقب خودرو، دستش را با آتل بسته بود.
با احتمال انجام سرقت‌ها توسط سرنشینان این خودرو، کارآگاهان به راننده پراید دستور توقف داده اما راننده پراید با اطلاع از حضور پلیس در محل اقدام به فرار کرد که نهایتا در ترافیک خیابان مجبور به توقف می‌شود.
با وجود توقف پراید، سرنشینان آن اقدام به فرار با پای پیاده می‌کنند اما سرانجام در چند مرحله تعقیب و گریز و شلیک تیر هوایی توسط کارآگاهان، هر چهار سرنشین خودرو پراید مشکی دستگیر و در بازرسی از آنها تعدادی چاقو و افشانه مورد استفاده در زورگیری از آنها کشف شد. تصویر بدون پوشش این متهمان در بهمن ماه ٩٣ در جراید منتشر شد.
در حالی که تصویر مردان زورگیر به‌عنوان سارقان جیب‌بر در روزنامه‌ها چاپ شده بود، تعدادی زن جوان در پایگاه دوم آگاهی دست به شکایت زدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این زنان توسط مردان زورگیر به‌شدت مورد تهدید با سلاح سرد، ضرب و شتم و سرقت اموال قرار گرفته‌اند.
خانم جوانی با به‌همراه داشتن تصویر متهمان به پایگاه دوم آگاهی مراجعه و در شکایت خود به کارآگاهان گفت:  «حدود ساعت ١٥، در خیابان سردار جنگل به مقصد صادقیه سوار یک پراید نوک‌مدادی با ٣ سرنشین شدم؛ پس از سوار شدن متوجه شدم که درهای ماشین قفل شده است! ابتدا تصور کردم که سرنشینان خودرو قصد آزار و اذیت مرا دارند ولی با تلاش بسیار توانستم تا دست خود را از شیشه پنجره خارج و در ماشین را از بیرون باز کنم که ناگهان سرنشین صندلی عقب در همان وضع حرکت خودرو اقدام به پرتاب کردن من به بیرون کرد. پس از دور شدن ماشین سارقان از محل بود که متوجه شدم کیف دستی همراهم حاوی گوشی تلفن همراه و ... سرقت شده است».
با توجه به فعالیت مجرمانه این مردان در طول ‌سال گذشته بازپرس پرونده با تقاضای انتشار مجدد تصاویر بدون پوشش متهمان از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر زورگیران شده‌اند و تاکنون نسبت به طرح شکایت خود از متهمان اقدام نکرده‌اند، خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha