یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 155208

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت از اقدامات مهمی بوده است که توانست زیرمیز‌ی‌ها را کاهش دهد که خوشبختانه در شهرستان‌ها بسیار کم شده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که اجرای طرح تحول سلامت کار بسیار خوب و بزرگی بود گفت: پیشبرد طرح تحول سلامت از جمله اهداف مهمی بوده که در حوزه سلامت وجود داشته و علیرغم مخالفت‌ها و موافقت‌هایی که وجود داشت اجرای آن کار بسیار خوبی بوده است.

وی افزود: یکی از نتایج مهم اجرای طرح تحول سلامت این بود که توانست زیرمیزی ها را کاهش دهد که خوشبختانه در شهرستان‌ها بسیار کم شده اما کماکان در تهران و برخی از شهرهای بزرگ امکان دارد که وجود داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که افزایش تعداد بیمه شدگان از دیگر نتایج اجرای طرح تحول سلامت بوده است، اظهار کرد: بیش از 9 میلیون نفر بیمه شدند یعنی کسانی که بیمه نبودند هم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند اما هنوز افرادی وجود دارند که چند بیمه‌ای هستند، درواقع هم پوشانی بیمه‌ای وجود دارد و باید تلاش شود این هم پوشانی‌ها حذف شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین بیان کرد: سال گذشته حدود هزار خانه بهداشت افتتاح و به بهره‌برداری رسید که امیدواریم در سال جاری نیز با بهبود شرایط و اصلاح فضای فیزیکی این تعداد افزایش داشته باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس با انتقاد ازعدم حمایت درمانگاه های سرپایی بخش خصوصی تصریح کرد: برای این موضوع باید پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته شود و با توجه به هزینه‌هایی که شده از اتلاف منابع جلوگیری به عمل آید.

رستمیان در پایان تاکید کرد: باید تا جایی که امکان دارد عیوب موجود در اجرای طرح تحول سلامت را شناسایی و در جهت بر طرف کردن آن ها حرکت کنیم که امیدواریم با مشارکت وزارت‌خانه های بهداشت ودرمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موارد برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha