وزیر بهداشت با اشاره به شعار روز جهانی بهداشت با مضمون سلامت در حوادث و بلایا گفت: ترویج همكاری‌های بین بخشی و آموزش همگانی در تامین سلامت حوادث و بلایا الزامی است.

دكتر كامران باقری لنكرانی در نشست خبری عملكرد یكساله وزارت بهداشت با اشاره به بلاخیز بودن ایران اظهار كرد:از این رو شعار هفته سلامت - 18 تا 24 فروردین 88 - از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی، با بیان این كه حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر سیل، زلزله، تنش‌های نظامی از بحران‌های تهدید كننده كشورهاست، افزود: در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه امكانات و تسهیلات بهداشتی بیشترین خسارت را می‌بینند.

وزیر بهداشت، با اشاره به جنگ 22 روزه غزه و شهید شدن یك‌هزار و 350 نفر شامل 430 كودك، 108 زن، 118 سالمند و 16 امدادگر در نتیجه حمله رژیم اشغالگر قدس به غزه گفت: در این جنگ 22 روزه زیر ساخت‌های بهداشتی غزه از بین رفت و عملیات كمك رسانی اورژانس توسط مقامات فلسطینی متوقف شد.

دكتر لنكرانی، با اشاره به زمین لرزه مخرب 2005 پاكستان كه به تخریب 49 درصد از امكانات و تحصیلات بهداشتی منجر شد، گفت: مسلما زمانی كه امكانات و تسهیلات بهداشتی آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه را كسب نكرده باشند نمی‌توانند در برابر خطرات مقابله كنند؛ بنابراین ضروری است امكانات و تسهیلات بهداشتی دارای تمام ویژگی‌های لازم باشد و در عین حال كه به كار روزمره ارایه خدمات به بیماران می‌پردازند جان آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه را نیز نجات دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha