متخصصان روانشناسی اطفال تاكید كرد كودكانی كه در دوران طفولیت فرصت بیشتری برای بازی كردن دارند در سنین بالاتر سبك زندگی پرتحرك‌تر و فعال‌تری را در پیش می‌گیرند.

نتایج یك پژوهش جدید نشان داد وقتی به كودكان فرصت‌های بیشتری داده می‌شود كه بتوانند در منزل بازی كنند با بالا رفتن سن، كودكان تمایل بیشتری به جنب و پوش و فعالیت بیشتر در طول زندگی پیدا می‌كنند.

این پژوهش از سوی محققان استرالیایی در دانشگاه اوتاگو در شهر سیدنی انجام گرفته است محققان هزار نفر از متولدین شهر دو نیدن در این كشور را از زمان تولدشان در سال‌های 1972 یا 1973 تحت مطالعه و بررسی قراردادند نتایج این تحقیق با عنوان پژوهش سلامت و رشد چند رشته‌ای، ارایه شده است.

این پژوهشگران دریافتند كودكانی كه در سنین هفت تا 9 سالگی می‌توانند در منزل بازی‌های مختلف مانند بالا رفتن از درخت‌ و بلندی‌ها، دوچرخه سواری، توپ بازی و انواع تفریحات كودكانه دیگر را تجربه كنند در بزرگسالی بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و خلاقانه شركت می‌كنند به علاوه این كودكان وقتی به سنین 15 و 18 سالگی برسند در فعالیت‌های ورزشی بیشتر از سایر همسالان خود شركت می‌كنند.

دكتر رز ریچاردز محقق دانشگاه اوتاگو كه سرپرستی این پژوهش را بر عهده داشت، در این باره تاكید كرد : تشویق كردن كودكان و نوجوانان به ورزش كردن و افزایش تحرك و جنب و جوش جسمی ‌تضمینی مهم برای حفظ سلامت و رشد آن‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha