سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تغییر و تحولات در اجرای طرح تحول سلامت در برنامه ششم توسعه خبر داد.

نحوه اجرای طرح تحول سلامت تغییر خواهد کرد

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تغییر و تحولات در اجرای طرح تحول سلامت در برنامه ششم توسعه خبر داد.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت،‌ با تاکید بر ضرورت تغییر و تحولات در طرح تحول سلامت برای اجرای بهتر آن، افزود:‌ با توجه به ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری و توجه ایشان به بخش بهداشت و درمان کشور ضروری است تا این حوزه بیش از گذشته مورد توجه واقع شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون مجلس و کمیسیون بهداشت ودرمان در آستانه بررسی برنامه ششم توسعه است و لذا باید تلاش جدی برای بهبود وضعیت حوزه سلامت داشت که بر این اساس تغییر و تحولاتی را در نحوه اجرای طرح تحول سلامت در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار خواهیم داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره علت تغییر و تحولات طرح تحول سلامت در برنامه ششم توسعه،‌ تصریح کرد: تاکید به حوزه بهداشت از موضوعات مهم در طرح تحول سلامت به شمار می‌رود که لازم است در برنامه ششم توسعه توجه جدی به این بخش در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر مدیریت کردن منابع بر اساس قانون نیز باید مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد چراکه یکی از ضعف‌های طرح تحول سلامت عدم مدیریت درست منابع مالی بود لذا این نیاز احساس می‌شَود تا در برنامه ششم توسعه دولت را به سمت مدیریت درست منابع در حوزه بهداشت و درمان هدایت کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت و درمان موظف است منابعی که مجلس و دولت به این حوزه اختصاص داده است را در چارچوب قانون هزینه کند که این روش می‌تواند الگوی مدیریتی مصرف برای سایر بخش‌ها در کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha