دبیر انجمن گوش و حلق و بینی گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های حلق از جمله سرماخوردگی، التهاب‌های حلقوی و کسانی که در حلق هرگونه بیماری را احساس می‌کنند، باید از مصرف غذاهای فست فود پرهیز کنند.

سلامت نیوز:دبیر انجمن گوش و حلق و بینی گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های حلق از جمله سرماخوردگی، التهاب‌های حلقوی و کسانی که در حلق هرگونه بیماری را احساس می‌کنند، باید از مصرف غذاهای فست فود پرهیز کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،مسعود قاسمی گفت: افراد مبتلابه بیماری‌های حلق، از خوردن غذاهایی مانند فست فود که در آن‌ها از سوسیس و کالباس استفاده می‌شود و ارزش غذایی خاصی ندارند، پرهیز کنند.

وی افزود: این غذاها به علت داشتن مواد تحریک‌کننده و داشتن ادویه‌هایی مثل فلفل و مواد افزودنی برای افراد مبتلابه بیماری‌های حلق توصیه نمی‌شود.
وی گفت: به بیمارانی که مبتلابه آلرژی هستند نیز توصیه می‌شود، از خوردن این غذاها خودداری کنند، چراکه این نوع مصرف غذایی باعث بالا رفتن آلرژی آن‌ها می‌شود و می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در بیمار شود.


وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا فست فودها می‌توانند علت سرطان حلق باشند گفت: در بعضی از سایت‌ها و در بعضی از مقالات به این اشاره‌شده است که فست فود ها موجب سرطان حلق می‌شوند؛ ولی هنوز این موضوع به اثبات نرسیده است و هیچ‌گونه بار علمی ندارد.


این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خوردن فست فود ها برای تمام بیماران مضر است و متخصصان مختلف از جنبه‌های مختلف به مشکلات آن پرداخته‌اند؛ مانند متخصصان قلب و عروق که درباره تأثیر غذاهای فست فود در بالا رفتن فشارخون و بیماری‌هایی از این قبیل مواردی را مطرح می‌کنند. ما نیز در رشته تخصصی خودمان مشغول بررسی و تحقیقات ریشه‌ای درزمینه آسیب این خوراکی به حلق هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha