دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 155387

سلامت نیوز:پلیس آلمان همچنین اعلام کرده است این سنجاب عصبی به یک مرکز بازپروری فرستاده می‌شود تا نیروی ازدست‌رفته‌ی خود را دوباره به دست بیاورد.

پلیس آلمان یک سنجاب عصبی را به "جرم" تعقیب یک زن دستگیر کرد. این اتفاق زمانی روی داد که یک زن جوان آلمانی در تماسی غیرعادی و اورژانسی برای رهایی از دست یک سنجاب مهاجم از پلیس کمک خواست.پلیس آلمان یک سنجاب را دستگیر کرد

به گزارش دویچه وله، این ماجرا در شهر بوتروپ در ایالت نوردراین وستفالن آلمان اتفاق افتاد. پلیس این شهر بعد از دریافت یک تماس تلفنی نامتعارف مبنی بر تعقیب زنی جوان توسط سنجابی عصبی، بلافاصله به کمک این "قربانی" شتافت. افسر پلیس بعد از دستگیری سنجاب مهاجم، او را به اداره پلیس منتقل کرد.

در خبری که پلیس آلمان منتشر کرده، آمده است که این سنجاب کوچک دستگیر و بازداشت شد.

در عین حال دیروز پلیس ایالت نوردراین وستفالن آلمان ویدیویی را در سایت فیس‌بوک خود منتشر کرد که در ‌آن یک پلیس زن در حال غذا دادن به این حیوان پردردسر دیده می‌شود. این ویدیو تا به‌حال بیش از چهارصدهزار بیننده داشته است.



روزنامه آلمانی "زوددویچه" هم به بهانه‌ی این رویداد مصاحبه‌ای با برنهارد کگل، زیست‌شناس، منتشر کرده است. او در این گفت‌وگو به این نکته اشاره می‌کند که حیوانات شخصیت‌های گوناگونی دارند. به عنوان مثال پرندگانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند با صدای بلندتری آواز می‌خوانند.
پلیس آلمان همچنین اعلام کرده است این سنجاب عصبی به یک مرکز بازپروری فرستاده می‌شود تا نیروی ازدست‌رفته‌ی خود را دوباره به دست بیاورد.

برنهارد کگل، درباره ماجرای این سنجاب پرحاشیه می‌گوید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: «من تاکنون چنین اتفاقی را در مورد یک سنجاب نشنیده بودم. ولی از طرف دیگر ‌امروزه مردم و حیوانات در شهرهای بزرگ زندگی تنگاتنگی با همدیگر دارند که این مسئله باعث می‌شود که چنین اتفاقاتی هم روی دهد. درواقع می‌توان این احتمال را داد که گاهی حیوانات هم از کوره در روند. معمولا این گونه رویدادها، یعنی عصبی شدن حیوانات، در بین کلاغ‌ها بیشتر دیده می‌شود.»

سوال دیگری که روزنامه‌ی "زود دویچه" از این زیست‌شناس پرسیده، این است که چرا حیوانات زیادی دربین ما انسان‌ها و مناطق شهری زندگی می‌کنند‌؟ برنهارد کگل به این سوال چنین پاسخ دادهٰ: «در جهان غرب، شهرها از موقعیتی برخوردار هستند که این وضعیت برای حیوانات هم جالب است. شهرهای بزرگ به سمت مناطق طبیعی و روستاها پیش رفته‌اند و به نوعی با این مناطق آمیخته شده‌اند.»

این اولین بار نیست که پای پلیس به اتفاقی از این دست باز می‌شود. اوایل ماه ژوئیه هم پلیس میشیگان امریکا تصویر یک سنجاب جونده را جهت جلب توجه مردم و به جرم دزدیدن ۱۴ هزار کیلو آجیل منتشر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha