چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 15539

یك دانشمند استرالیایی ادعا كرده است كه ویروس ایدز به مرور زمان به یك ویروس غیر كشنده تبدیل خواهد شد.

این دانشمند و محقق دانشگاه ملبورن می‌گوید: ویروس اچ آی وی می‌تواند سازگار شود به طوری كه دیگر یك ویروس كشنده و مرگبار نباشد.

دكتر روگر شورت، استاد دانشكده پزشكی دانشگاه ملبورن در مراسم افتتاحیه انستیتو رابینسون در دانشگاه آدلاید اظهار داشت: اگر بیشتر دقت كنیم متوجه می‌شویم این ویروس در واقع تمایلی به كشتن میزبان خود ندارد. اگر متوجه دوره طولانی مدت بیماری شویم و افرادی كه احتمالا در مدت طولانی از این بیماری نجات پیدا می‌كنند درخواهیم یافت كه این ویروس كه به سرعت تغییر ژنتیكی پیدا می‌كند و در نهایت می‌تواند به گونه‌ای سازگار شود كه دیگر انسان را نكشد.

وی افزود: شامپانزه‌ها وقتی به ویروس ایدز آلوده می‌شوند به بیماری مبتلا نمی‌شوند در حالی كه همین ویروس جان انسانها را می‌گیرد؛ پس شاید بتوانیم از شامپانزه‌ها یاد بگیریم كه چطور خود را در برابر این ویروس مصون كنیم.

پروفسور روگر در طول این سخنرانی از محققان دستیار خود درخواست كرد كه در زمینه كشف عامل محافظت كننده از سلول‌های جنینی نر و ماده در برابر اچ آی وی تلاش و مطالعه كنند.

وی كه معتقد است، كلید اصلی مصون سازی انسان در برابر ویروس ایدز همین نقطه است تاكید دارد كه با بررسی و مطالعه بیشتر می‌توان انسان را در برابر این ویروس مصون كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha