دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 155390

بسیاری از مردم ماساژ را یک کار لوکس و بی ارزش می‌دانند اما هنگامی که به یک بیماری مثل آرتروز مبتلا شوید، می‌بینید که انجام ماساژ بین تحمل درد و ایجاد رضایت تفاوت عمیقی برقرار کند.

سلامت نیوز: بسیاری از مردم ماساژ را یک کار لوکس و بی ارزش می‌دانند اما هنگامی که به یک بیماری مثل آرتروز مبتلا شوید، می‌بینید که انجام ماساژ بین تحمل درد و ایجاد رضایت تفاوت عمیقی برقرار کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، در حالی که بسیاری از داروها برای درمان آرتروز که ناشی از التهاب مفاصل است، وجود دارد، برخی از افراد ماساژ را در کنار درمان حتماً انتخاب می‌کنند.


اکثر متخصصان پزشکی ترجیح می‌دهند برای درمان آرتروز از روش‌های غیرجراحی استفاده کنند. ماساژ درمانی می‌تواند اثرات ضد درد در اثر التهاب داشته باشد و حتی منجر به کاهش التهاب شود. به علاوه ماساژ احساس خوب و آرامبخشی به بیمار می‌دهد به طوری که لازم نیست بیمار جو خشن و غیرقابل تحمل مطب را تحمل کند.


ماساژ سوئدی یکی از محبوب‌ترین انواع ماساژ است. این نوع ماساژ علاوه بر آرتروز، در کسانی که به علائم طولانی مدت سکته مغزی دچار شده‌اند نیز کاربرد دارد و با فشارهای عمیق بسته به نظر بیمار، منجر به افزایش گردش خون در عضلات می‌شود.


ماساژ شیاتسو نیز از اشکال دیگر ماساژ است که پزشک آن را برای نقاط خاص بدن تجویز می‌کند. این نوع ماساژ یک ماساژ سنتی چینی است.


ماساژ لنفاوی نیز که به آن ماساژ سم زدایی نیز می گویند، با استفاده از نور مایع لنفاوی که بیش از حد در جریان خون تجمع یافته را تخلیه می‌کند. این نوع ماساژ بهترین راه برای کاهش درد ناشی از التهاب در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha