رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: پزشکان در تیم پزشک خانواده ۷ برابر ماماها حقوق می‌گیرند در حالی که عمده خدمات پزشک خانواده بر دوش ماماها است و نمی‌توان حقوق پزشکان را چندین برابر اما تغییر ناچیزی در حقوق ماماها ایجاد کرد.

پزشکان در تیم پزشک خانواده ۷ برابر ماماها حقوق می‌گیرند

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: پزشکان در تیم پزشک خانواده ۷ برابر ماماها حقوق می‌گیرند در حالی که عمده خدمات پزشک خانواده بر دوش ماماها است و نمی‌توان حقوق پزشکان را چندین برابر اما تغییر ناچیزی در حقوق ماماها ایجاد کرد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ناهید خداکرمی با انتقاد نسبت به حقوق دریافتی ماماهای عضو تیم پزشک خانواده، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم خدمات تیم پزشک خانواده را با کیفیت بهتری ارائه دهیم و عدالت و دسترسی به خدمات سلامت را برقرار کنیم ابتدا باید عدالت در بین ارائه‌دهندگان خدمت برقرار شود.
وی ادامه داد: اکنون میزان دریافتی ماماها نسبت به پزشک در تیم پزشک خانواده یک هفتم است، این در حالی است که عمده خدمات پزشک خانواده بر دوش ماماها است و آنها علاوه بر بازدید روستاهای مختلف ویزیت در منزل، پوشش مسائل مربوط به مادران باردار و ده‌گردشی، خدمات متعددی دیگری را نیز ارائه می‌دهند اما دریافتی آنها به ویژه طی 2 سال اخیر تفاوت فاحشی با پزشک خانواده داشته است.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با پرداخت بالاترین سطح حقوق به پزشک خانواده موافقیم اما معتقدیم میزان دریافتی ماماها نیز باید افزایش یابد نمی‌توان حقوق پزشکان خانواده را چندین برابر افزایش داد و تغییری ناچیزی در حقوق ماماها ایجاد کرد.
رئیس انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد: امیدواریم وزارت بهداشت این نکته را مدنظر قرار دهد که به هر میزان که تعداد ماماها در تیم پزشک خانواده متناسب با تعداد پزشک و حقوق پرداختی به آنها افزایش یابد خدمات بهتری را می‌توان به مردم ارائه داد چرا که هدف وزارت بهداشت نیز ارائه خدمات بهتر به مردم و رضایت شغلی تیم سلامت است. 


وی با اشاره به اهمیت عقد قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها نیز اظهار داشت: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر بار دیگر موضوع عقد قرارداد با ماماها را بررسی کنند تا از این طریق ماماها زمینه‌ساز ارائه خدمات مربوط به زنان، سلامت باروری، دوران بارداری و مراقبت از نوزادان را به طور مستقل انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha