یک جراح و متخصص مغز و اعصاب معتقد است که مراحل پیشرفته بیماری دیسک کمر باید از طریق جراحی درمان شود.

دکتر سید محسن حسنی برزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیماری دیسک کمر به عنوان بیماری سنین جوانی مطرح بوده و در سنین 20 تا40 سالگی به علت تحرک زیاد ایجاد می شود.

وی گفت: درد تیر کشنده در اندام تحتانی و کرختی و بی حسی در انگشتان پا و ساق از علایم شایع این بیماریست.

برزی با اشاره بیرون زدگی دیسک گفت: به علت برداشتن اجسام سنگین و در موارد پیشرفته بیماری، دیسک از محل خود خارج شده و به رشته های عصبی در کانال نخاعی فشار وارد می کند.

وی افزود: در این گونه مواقع که بیمار با استراحت بهبود پیدا نمی‌کند باید عمل جراحی صورت گرفته و فشار وارد بر رشته های عصبی برداشته شود.

وی بیان داشت: علت کمر درد، ضعف در عضلات کمر بوده که به تصور غلط بعضی ها کمر درد را از علایم اولیه دیسک کمر می دانند.

به گفته این متخصص مغز و اعصاب، برای پیشگیری از این بیماری باید با ورزش، عضلات اطراف مهره های کمر را تقویت و از بلند کردن اجسام سنگین خود داری كرد.

وی رژیم غذایی سالم و کلسیم دار و تناسب اندام و استفاده از ورزش‌های آبی را از راه‌های جلوگیری از این بیماری در قشر جوان جامعه عنوان کرد و با هشدار نسبت به خطرات عدم درمان به موقع دیسک گفت: به دلیل از بین رفتن رشته های عصبی درد، رشته‌های حسی حرکتی دچار فشار شده و پس از مدتی اختلالات جنسی و بی اختیاری ادراری در اندام‌های تحتانی ایجاد می شود.

برزی افزود: باید در درمان این بیماری با پزشک متخصص مشورت نموده و در صورت لزوم تشخیص عمل جراحی این کار به سرعت انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha