همه ما بارها و بارها شنیده ایم که سبک زندگی نشستنی و کارهای پشت میزی مشکلات جسمانی بسیاری هم چون سرطان و چاقی را همراه خود می آورد.اما حالا به نظر می رسد نقطه مقابل این روش از زندگی هم چندان سالم نیست، در واقع ایستادن های طولانی مدت می تواند به اندازه نشستن های طولانی مدت به جسم ما آسیب برساند.

از ایستادن های طولانی مدت پرهیز کنید!

سلامت نیوز: همه ما بارها و بارها شنیده ایم که سبک زندگی نشستنی و کارهای پشت میزی مشکلات جسمانی بسیاری هم چون سرطان و چاقی را همراه خود می آورد.اما حالا به نظر می رسد نقطه مقابل این روش از زندگی هم چندان سالم نیست، در واقع ایستادن های طولانی مدت می تواند به اندازه نشستن های طولانی مدت به جسم ما آسیب برساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بخش قابل توجهی از مردم 75 درصد روز خود را به صورت ایستاده سپری می کنند. کشاورزان، کارگران ساختمانی، کارگران کارخانه های صنعتی و خودروسازی، گارسون ها و فروشندگان مواد غذایی همگی در این دسته قرار می گیرند. همه این افراد در کوتاه مدت کم و بیش دردهایی در غوزک پا یا متورم شدن پا را تجربه کرده اند، اما در یک بازه طولانی مدت کمر دردهای مزمن و عضلات آسیب دیده تنها ارمغان این روش از زندگی است.

اما این ماجرا روی دیگری هم دارد که از چشم صاحبان کار و مشاغل پنهان مانده است؛ زیرا اغلب شرکت ها نمی دانند ایستادن های طولانی مدت کارکنانشان چه تأثیر منفی بر بازده کار آنها می گذارد. بنا بر تحقیقات انجام شده، افرادی مجبور هستند ساعات زیادی را بر روی پای خود بایستند زودتر از دیگران خسته می شوند، همین خستگی موجب کاهش دقت و توجه آنها می شود و در نهایت از کیفیت کار کاسته می شود. به همین دلیل توصیه می شود از سوی کارفرما زمانی برای استراحت کارکنان تعیین شود تا آنها محبور نباشند 4 ساعت تمام بدون وقفه ایستاده کار کنند. چنین کاری علاوه بر اینکه از بروز مشکلات جسمانی جلوگیری می کند، مانع کاهش بازدهی و کیفیت کار نیز می شود.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha