سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

دختران جوان وقتی همراه پسر جوان برای گردش به حاشیه شهر می‌رفتند، نمی‌دانستند چه سرنوشت شومی در انتظارشان است و در دام سارقان حرفه‌ای گرفتار می‌شوند.

سلامت نیوز: دختران جوان وقتی همراه پسر جوان برای گردش به حاشیه شهر می‌رفتند، نمی‌دانستند چه سرنوشت شومی در انتظارشان است و در دام سارقان حرفه‌ای گرفتار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از چندی پیش با شکایت دختر جوانی در کلانتری 11 شهرستان گنبد کاووس استان گلستان در دستور کار پلیس قرار گرفت. شاکی به ماموران گفت: روز حادثه با پسر مورد علاقه‌ام برای تفریح به خارج از شهر رفته بودیم که یک موتورسوار راهمان را سد کرد و در حالی که چاقویی در دست داشت، ما را با زور و تهدید از خودرو پیاده کرد. بعد هم ما را کتک زد و پول و گوشی تلفن همراه و طلای مرا گرفت و متواری شد. پسر مورد علاقه‌ام او را تعقیب کرد اما ناکام ماند.

همزمان با شروع تحقیقات، ماموران به جستجوی متهم فراری پرداختند اما موفق به یافتن وی نشدند. چند روز بعد از این شکایت، دو دختر دیگر هم با حضور در کلانتری‌های دیگر، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. با افزایش شکایت‌ها، پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گنبد کاووس قرار گرفت تا این‌که هفته گذشته دختر جوانی با حضور درپلیس آگاهی، از مردی نقابدار به اتهام کتک زدن وی و سرقت اموالش شکایت کرد.

با تحقیق از این شاکی معلوم شد او نیز مانند دیگر مالباختگان در دام همان سارق گرفتار شده است. اما در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم فراری هنگام درگیری با این شاکی برای چند لحظه نقابش افتاده و شاکی توانسته چهره او را به خاطر بسپارد. با کشف این سرنخ و چهره‌نگاری، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

ماموران در ادامه با بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای دریافتند این تصویر به یک متهم حرفه‌ای به نام احمد شباهت دارد که بارها به اتهام سرقت، زورگیری و شرارت دستگیر و زندانی شده است.

در ادامه مخفیگاه احمد به طور نامحسوس کنترل و وی دو روز پیش دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی با اعتراف به سرقت‌های سریالی‌اش از دختران جوان به پلیس گفت: از زمستان سال گذشته که از زندان آزاد شدم، دزدی‌هایم را از سر گرفتم. موضوع را با دوستم محمد در میان گذاشتم که قول همکاری داد. او با پوشش آراسته و خودروی مدل بالا در شهر تردد می‌کرد و با شناسایی دختران جوان، با آنها طرح دوستی می‌ریخت. او پس از جلب اعتماد دختران جوان، به دروغ به آنها ابراز علاقه می‌کرد و به بهانه ازدواج فریبشان داده و آنها را به دام می‌انداخت.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌مان با دختران برای تفریح به حاشیه شهر می‌آمد و ما آنجا نقشه سرقت را اجرا می‌کردیم. محمد برای این‌که ماجرا واقعی‌تر جلوه کند، با من درگیر می‌شد.

با ثبت اظهارات دزد حرفه‌ای، همدستش نیز تحت تعقیب قرار گرفت و روز بعد دستگیرشد .

فرمانده انتظامی شهرستان گنبد کاووس در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت، آنها روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از دو متهم به سرقت و دستگیری مالخران و کشف اموال دزدیده‌شده از شاکیان ادامه دارد.

سرهنگ محمدعلی عسگری با هشدار به دختران جوان از آنها خواست فریب دوستی‌های خیابانی را نخورند و براحتی به مردان غریبه اعتماد نکنند و با آنها همراه نشوند؛ زیرا ممکن است در دام افرادی گرفتار شوند که جان و مالشان را به خطر بیندازند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha