چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 155594

همیشه اولین راهکاری که برای کاهش وزن به ذهن می رسد، تغییر رژیم غذایی است و اولین ماده غذایی که از برنامه غذایی حذف می شود، کربوهیدرات هاست.

پیامدهای حذف کربوهیدرات های سالم از رژیم غذایی

سلامت نیوز: همیشه اولین راهکاری که برای کاهش وزن به ذهن می رسد، تغییر رژیم غذایی است و اولین ماده غذایی که از برنامه غذایی حذف می شود، کربوهیدرات هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، به پیامدهای حذف کربوهیدرات سالم اشاره شده است.

1.اولین چیزی که با کاهش مصرف کربوهیدرات متوجه آن می شوید، کاهش غیرمنتظره وزن است؛ اما این چربی نیست که از دست می رود بلکه آب بدن است. زمانی که کربوهیدرات در بدن به شکل گلیکوژن ذخیره می شود، هر گرم کربوهیدرات ذخیره شده حدود 3 تا 4 برابر وزن خود آب ذخیره می کند؛ بنابراین با کاهش دادن مصرف کربوهیدرات به طور چشمگیری آب بدن کم می شود.

2.کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی مغز است. با کاهش پیدا کردن ذخیره گلیکوژن، بدن چربی ها را می شکند. بوی نامطلوب دهان، خشکی دهان، خستگی، ضعف، سرگیجه، بی خوابی، حالت تهوع و اختلال در عملکرد مغز، بخشی از پیامدها و عوارض این امر است.

3. نوع غلاتی که حذف می کنید، می تواند در بروز بیماری های قلبی و دیابت تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال و به گفته محققان بررسی که در سال 2014 انجام گرفته است نشان می دهد که کربوهیدرات های تصفیه شده میزان اسیدچرب به نام «اسید پالمیتولیک» را بالا می برد و این امر باعث افزایش خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می شود. طبق بررسی انجمن قلب آمریکا، غلات سبوس دار می تواند میزان کلسترول خون را بهبود دهد و خطر بیماری قلبی، سکته، چاقی مفرط و دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

4. غلات سبوس دار، منبع عالی آهن، منیزیم و ویتامین های B است که به حفظ میزان انرژی بدن کمک می کند. از آن جا که کربوهیدرات ها منبع سوخت بدن است، درصورت دریافت نکردن میزان کافی کربوهیدرات ها، عملکرد سلول ها کند می شود.

5. مصرف غلات سبوس دار، نقش عمده ای در تامین فیبر مورد نیاز بدن دارد. فیبر نه تنها میزان قندخون را ثابت نگه می دارد، بلکه خطر چاقی مفرط و بیماری مزمن را کاهش می دهد.

6. کربوهیدرات سالم، میزان انتقال دهنده سروتونین را افزایش می دهد. با کاهش یا حذف کربوهیدرات های سالم، سلامت ذهنی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

7.به گزارش «Prevention»، کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی برای سوخت بدن است که به منظور انجام ورزش و تمرین های مقاومتی ضروری است. با کاهش میزان کربوهیدرات های ذخیره بدن، قدرت بدن برای تولید انرژی کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha