چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵

یک متخصص طب سنتی گفت: کاهش رطوبت و غلبه خشکی در مغز موجب بروز بی‌خوابی یا کم خوابی می‌شود. همچنین مصرف فالوده سیب همراه با عرقیاتی مانند گلاب و بیدمشک به بهبود خواب کمک می‌کند.

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی گفت: کاهش رطوبت و غلبه خشکی در مغز موجب بروز بی‌خوابی یا کم خوابی می‌شود. همچنین مصرف فالوده سیب همراه با عرقیاتی مانند گلاب و بیدمشک به بهبود خواب کمک می‌کند. 

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم, مجید انوشیروانی در پاسخ به اینکه چرا برخی از افراد علی رغم خستگی, بعد از یک خواب کوتاه خود به خود بیدار می‌شود و مجدداً به سختی خوابشان می‌رود؟ اظهار کرد: تجمع مواد زائد در بدن موجب بروز این حالت می‌شود.

به گفته وی افراد گرم مزاج و کسانی که غلبه سودا در مغز دارند بیشتر دچار کم‌خوابی و بی‌خوابی می‌شوند.

-مصرف شیر برای رفع بی‌خوابی و کم‌خوابی گرم مزاجان توصیه می‌شود چرا که شیر موجب بروز رطوبت در بدن می‌شود, معمولاً کاهش رطوبت و غلبه خشکی در مغز موجب بروز بی‌خوابی یا کم خوابی می‌شود.این متخصص طب سنتی افزود: غلبه بر عادت بر حسب تغییر شرایط جسمی برای افراد آسانتر است.

-فردی که اول خوب به خواب می‌رود و بعد از مدتی خواب بیدار می‌شود, باید ببینیم که چرا اینگونه شده است و علت را باید یافت.

-در بدن مواد تباه و زائدی وجود دارند که در زمان خواب به دلیل میل حرارت به عمق بدن این مواد زائد به تحلیل می‌رود و ممکن است باعث اختلال در خواب شود.

-انباشتگی‌ها و گرانباری بدن از بعضی مواد زائد, که حرارت غریزی به هنگام خواب عاملی برای نضج و پخته شدن آنها است موجب بروز بدخوابی‌ها در افراد می‌شود.انوشیروانی ادامه داد: پاکسازی بدن از مواد زائد راهی برای بهبود کیفیت خواب است.

-در برخی از مواقع, رطوبت کمی در سیستم عصبی وجود دارد که سریع تحلیل می‌رود و خشکی موجب بیدار شدن زودهنگام فرد از خواب می‌شود یا از خواب می‌پرند که می‌تواند به دلیل غلبه سودا یا صفرا باشد.

-مصرف فالوده سیب همراه با عرقیاتی مانند گلاب و بیدمشک به بهبود خواب کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha