دبیر شانزدهمین كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی ایران از ورود داروی رسیژن به بازار دارویی كشور تا پایان امسال خبر داد.

دكتر محمدرضا معتمد كه به مناسبت برپایی شانزدهمین كنگره بین المللی نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی ایران كه بیست و نهم اردیبهشت تا اول خرداد در تهران برپا می شود، سخن می گفت، با اعلام این خبر گفت : پس از گذشت بیش از 5/2 سال از مصرف داروی سینووكس توسط بیماران مبتلا به ام اس و رضایت كامل كلیه متخصصان مغز و اعصاب از این دارو، داروی رسیژن كه مشابه داروی Rebif است به همت متخصصان ایرانی در داخل كشور به تولید انبوه رسید.

وی با اشاره به اینكه كیفیت سینووكس كاملاً مشابه نمونه آمریكایی خود ( آونكس ) است، یادآور شد: مصرف این دارو كه حاصل تلاش محققان و متخصصان كشور است، رضایت بیماران را به همراه داشته است.

به گفته دكتر معتمد: رسیژن از سوی مركز تحقیقاتی و تولیدی سیناژن به تولید رسیده است و نتایج مطالعات بالینی آن در خصوص مقایسه با Rebif كه تا كنون توسط دانشگاه های علوم پزشكی تهران و اصفهان انجام شده است نشان دهنده مشابهت كامل این دو دارو از نظر ایمنی و اثربخشی است كه قرار است، نتایج یافته های این پژوهش در شانزدهمین كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی ایران ارایه گردد.

گفتنی است: شانزدهمین كنگره بین المللی نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی ایران بیست و نهم اردیبهشت تا اول خرداد با حضور جمعی از پزشكان متخصص داخل و خارج كشور در هتل المپیك تهران برپا می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha