شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 15565

رئیس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت از آغاز جلسات تعیین تعرفه های پزشکی در بخشهای دولتی و غیردولتی خبر داد.

آغاز جلسات تعیین تعرفه های پزشکی 88
دکتر علیرضا اولیایی منش در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به اینکه مجلس تغییراتی را در مورد سرانه درمان 88 در آخرین روزهای سال صورت داد در نتیجه تمامی پیش بینی ها در مورد تعیین تعرفه های پزشکی که از قبل آماده شده بود به هم ریخت.

برای اینکه سرانه درمان به سمت واقعی شدن حرکت کند مصوب شد این سرانه از سال 88 به صورت پلکانی افزایش یابد و دیگر نیاز به تعیین سرانه در شورای عالی بیمه نیست. بر این اساس هر سال درصدی از حداقل حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری برای این موضوع اختصاص یابد.

رئیس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که تا زمان تعیین تعرفه های سال 88 ، تعرفه های سال گذشته ملاک دریافت از بیماران است افزود: چون عدد سرانه درمان 88 نیز به طور دقیق مشخص نشده است بنابراین در جلساتی که از امروز آغاز می شود ابتدا به دنبال تعیین این عدد هستیم و سپس تعرفه های را بر همین اساس مشخص خواهیم کرد.

اولیایی منش در خصوص زمان اعلام تعرفه های پزشکی 88 گفت: با توجه به تغییراتی که صورت گرفت حداکثر طی دو ماه آینده تعرفه های پزشکی بخش دولتی را برای سال جاری اعلام می کنیم.

رئیس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعرفه های بخش خصوصی نیز همزمان در حال بررسی است افزود: حدود سه ماه است که جلسات مستمری با بخش خصوصی داشته ایم تا مشکلات سالهای گذشته را نداشته ایم.

اولیایی منش گفت: در 90 درصد موارد اختلافی با بخش خصوصی در تعیین تعرفه ها نداریم و انتظار می رود بعد از اعلام تعرفه های دولتی بلافاصله تعرفه های پزشکی بخش خصوصی را نیز اعلام کنیم و تا آن موقع ملاک دریافت تعرفه های بر اساس نرخ سال گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha