ماموران یگان حفاظت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار عصر روز گذشته در جریان کنترل پارک ملی سرخه حصار موفق به شناسایی یک گروه شکارچی غیر مجاز شدند که پس از درگیری مسلحانه ۲ نفر از آنها دستگیر شدند.

سلامت نیوز: ماموران یگان حفاظت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار عصر روز گذشته در جریان کنترل پارک ملی سرخه حصار موفق به شناسایی یک گروه شکارچی غیر مجاز شدند که پس از درگیری مسلحانه ۲ نفر از آنها دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، امامعلی یگانزاده رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار  در تشریح جزئیات این عملیات گفت: روز گذشته یکی از محیط بانان پارک ملی سرخه ­حصار، حین گشت و كنترل منطقه به چهارنفر شكارچی متخلف در حال پوست كندن حیوان شكار شده برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه مامور یاد شده از سابقه دار بودن و تخلفات و درگیریهای مسلحانه قبلی این شکارچیان مطلع بوده اظهار داشت: پس از تعقیب و ردیابی شکارچیان مسلح و رویت آنها، ماموران بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به محاصره آنها کردند.

یگانزاده با اشاره به اینکه شکارچیان پس از فرمان ایست ماموران اقدام به تیر اندازی به سمت محیط بانان از فاصله ای نزدیک کردند، اظهار داشت: ماموران با توجه به تیر مستقیم این گروه ناچار به عقب نشینی شده و پس از تثبیت موقعیت، اقدام به شلیك تیرهوایی و اخطار مجدد به شکارچیان کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه شکارچیان توجهی به اخطارها نکرده و مجددا اقدام به شلیك تیر به سمت مأموران کردند كه پس از حدود چهار ساعت  تعقیب و گریز مسلحانه دو نفر از متخلفان به همراه لاشه دو رأس قوچ و میش دستگیرشدند.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار  با بیان اینکه دو نفر دیگر از شکارچیان  با استفاده از تاریكی شب متواری شدند، خاطرنشان کرد: جستجوی متواریان تا ساعت ۵ صبح ادامه داشته كه متاسفانه دستگیری آن­ها محقق نشد اما هویت آن­ها مشخص و موضوع در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha