مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به احتمال رخداد طوفان، وزش باد شدید موقت و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در ۱۴ استان طی امشب و فردا هشدار داد.

سلامت نیوز: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به احتمال رخداد طوفان، وزش باد شدید موقت و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در ۱۴ استان طی امشب و فردا هشدار داد.

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود:  براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، غرب، مرکز و جنوب شرق کشور، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از بعدازظهر روز پنج شنبه نیز با نفوذ جریانات شمالی، در سواحل جنوبی دریای خزر، شاهد بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق خواهیم بود.

به گفته وی، طی سه روز آینده برای مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق با گرد و خاک و در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل با توفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کذد: طی روزهای چهار شنبه و پنج شنبه، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، وقوع طوفان تندری گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها پیش بینی می شود.

وطیفه اظهار داشت : عصر امروز این شرایط در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، جنوب کردستان، کرمانشاه، غرب و جنوب اصفهان، جنوب همدان، نیمه غربی کرمان، شمال و غرب فارس، شمال خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ می دهد.

وی افزود: فردا طوفان و وزش باد شدید در  استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی اصفهان، نیمه شمالی فارس، ایلام، ارتفاعات لرستان، شمال خوزستان، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و نوار غربی آذربایجان غربی پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: از این رو با توجه به پیش‌بینی این شرایط جوی مخرب توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی از جمله خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها و احتیاط لازم در تردد جاده‌ای نقاط مرتفع مناطق یاد شده بکار گرفته شود.

وظیفه یادآور شد: فردا  آسمان تهران صاف در بعدازظهر همراه با رشد ابر و  در ارتفاعات گاهی وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت ۳۶ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha