وزیر بهداشت گفت: در زمانی در وزارت بهداشت، عقیده مسئولان بر این بود که همه کارها باید از سوی دولت انجام شود، اما در دولت آقای روحانی این عقیده وجود دارد که مردم تعیین کننده هستند و حضور آنها تاثیر زیادی در حوزه بهداشت و سلامت دارد.

حضور سازمانهای مردم نهاد تاثیر زیادی در حوزه سلامت دارد

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: در زمانی در وزارت بهداشت، عقیده مسئولان بر این بود که همه کارها باید از سوی دولت انجام شود، اما در دولت آقای روحانی این عقیده وجود دارد که مردم تعیین کننده هستند و حضور آنها تاثیر زیادی در حوزه بهداشت و سلامت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنج شنبه در همایش ملی سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت گفت: به گفته آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، پزشک، پرستار و تیم پزشکی واسطه ای بین خدا و بیمار هستند و به اذن خدا به بیمار حیات و زندگی می بخشند.

وی افزود: من به عنوان مسئول حوزه سلامت از آقای ظریف، صالحی و تیم هسته ای و به ویژه آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان تشکر می کنم که به پیمانی که با مردم بسته بودند، جامه عمل پوشاندند و حرکت تاریخی را به ثمر رساندند که نسل های آینده قدرشناس زحمت آنها خواهند بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر امروز ناملایماتی را شاهد هستیم، طبیعی است چرا که در کنار هر نعمتی غفرانی نیز وجود دارد و مردم این کاستی ها را تحمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه ما می دانیم که در حوزه سلامت و غذا چه اتفاقاتی برای مردم خواهد افتاد، افزود: در دوران تحریم ما حتی برای ورود سموم مرکبات دچار مشکل بودیم و امیدواریم با همت شما این مسائل برطرف شود. ما مجبور بودیم نازل ترین مواد را برای تامین نیازهای مردم به کشور وارد کنیم و با وجود اینکه 96 درصد از داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود برای تامین بخشی از آنها و همچنین تامین تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه بودیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: اما باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهیم که با توجه به اقتصاد مقاومتی لازم است؛ توان داخلی را ارتقا ببخشیم تا زمینه سربلندی کشور فراهم شود.

وزیر بهداشت خطاب به رئیس جمهور گفت: جمعی که در بین آنها هستیم، کارمند رسمی دولت نیستند اما به یقین می توان گفت؛ آنها همراه شما هستند چرا که درد شما نیز درد مردم است.

وی تصریح کرد: با گفتمان تدبیر و امید که دولت ایجاد کرده که در حقیقت تنها راه نجات همه ملت ها است، افراد حاضر در این جلسه نیز درد مردم را داشتند و به میدان آمدند. این افراد جزو شریف ترین انسان های کشور هستند، چرا که نسبت به درد مردم بی تفاوت نبوده اند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت این سمن ها که تاکنون به بیش از 600 سمن می رسد، در حوزه سلامت قابل اهمیت و توجه است. در گذشته ثبت سمن ها سال ها زمان می برد. من خودم جزو کسانی بودم که برای ثبت یک بنیاد خیریه 5 سال انتظار کشیدم، اما در شرایط کنونی انتظار برای ثبت سمن ها به کمتر از 3 ماه رسیده است.

وزیر بهداشت بیان کرد: دولت حضور مردم را مغتنم می شمارد، از این رو کسانی که در این جلسه هستند؛ همکاران ما به حساب می آیند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ادعا نمی کنیم که کارمان را درست انجام داده ایم، اما تمام توانمان را برای انجام کارها صرف می کنیم، افزود: در زمانی در وزارت بهداشت، عقیده مسئولان بر این بود که همه کارها باید از سوی دولت انجام شود اما این بار در دولت آقای روحانی این عقیده وجود دارد که مردم تعیین کننده هستند و حضور آنها تاثیر زیادی در حوزه بهداشت و سلامت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha