معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: تاكنون شش هزار نفر در خراسان رضوی علیه بیماری آنفولانزای پرندگان واكسینه شده‌اند و این افراد شامل پزشكان و كسانی هستند كه با دام و طیور سر و كار دارند.

واكسینه 6 هزار نفر در خراسان رضوی علیه آنفولانزای پرندگان
دكتر محمدرضا مجدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هنوز واكسنی در دنیا علیه این بیماری تولید نشده و واكسن موجود در جلوگیری از تغییرات ژنی در انتقال بیماری اثر می‌كند.
وی افزود : در حال حاضر داروی ضد ویروسی آنفولانزای پرندگان در كشور و خراسان رضوی موجود است و داروی اختصاصی‌تر درمان این بیماری نیز به تازگی وارد كشور شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت : تاكنون این بیماری تنها از طریق حیوان (پرنده و طیور)به ‪ ۱۶۰‬انسان در دنیا سرایت كرده و ‪ ۸۰‬نفر نیز تلف شده‌اند اما هیچ موردی از انتقال بیماری از انسان به انسان مشاهده نشده است.
مجدی ادامه داد: درسال ‪ ۱۹۱۸‬پاندمی اتفاق افتاد و ‪ ۲۰‬میلیون نفر در دنیا براثر ابتلا به آنفولانزای پرندگان به‌صورت سرایت انسان به انسان جان خود را از دست دادند.
وی یادآور شد: دانشگاههای علوم پزشكی و مراكز درمانی در سطح استان خراسان رضوی آمادگی كامل برای انجام اقدامات درمانی و پزشكی درصورت نیاز را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha