مدیر كل جلب مشاركت‌های مردمی موسسه خیریه محك از جذب 8 میلیارد تومان كمك‌ مردمی در سال 87 برای حمایت از كودكان مبتلا به سرطان خبر داد.

حمید خانی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه موسسه خیریه حمایت از كودكان مبتلا به سرطان (محك) سازمانی است كه از انگیزه كمك به همنوع سرچشمه گرفته و توجه خود را معطوف بیماری سرطان كودكان در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه درمان و تحقیقات كرده است، گفت: در رویكردی جدید برای جذب كمك‌های مردمی در سال 87 بسته‌های كمكی به مبالغ هزار تومان را طراحی كردیم كه این روش بسیار مورد توجه نیكوكاران و یاوران مؤسسه قرار گرفت.
وی با اشاره به اینكه مؤسسه خیریه محك با درك اهمیت تحقیقات در حوزه پیشگیری و درمان بیماری با انعقاد قراردادی برای همكاری تحقیقاتی با مركز تحقیقات سرطان دانشگاه تهران (انستیتو كانسر) گامی بزرگ برای حضور در عرصه تحقیقات سرطان برداشته است، افزود: محك با مجهز بودن به فوق تخصصی‌ترین بیمارستان سرطان كودكان در خاورمیانه موفق به اخذ مقام مشورتی از شورای اجتماعی، اقتصادی سازمان ملل متحد «اكوسوك» شده است.
خانی شفافیت، اعتمادسازی و پاسخگویی را از ویژگی‌های محك عنوان و تصریح كرد: در سال 87 با جذب حمایت‌ها و كمك‌های نیكوكاران به مبلغ 8 میلیارد تومان به 95درصد از اهداف سال گذشته كه در راستای فعالیت‌های تحقیقاتی، پذیرش بیماران، بررسی مسائل و مشكلات اجتماعی، فرهنگی و مالی كودكان و همچنین خانواده‌های آنها كه تحت حمایت مؤسسه محك هستند، دست یافته‌ایم.
وی گفت: این مؤسسه به عنوان نخستین سازمان غیردولتی در منطقه خاورمیانه به اخذ گواهینامه بین‌المللی NGO Benchmarking از شركت بازرسی بین‌المللی SGS موفق شده است.
مدیر كل جلب مشاركت‌های مردمی مؤسسه محك در ادامه با اشاره به پذیرش 11 هزار كودك از بدو تأسیس و تحت حمایت بودن 6 هزار كودك مبتلا به سرطان در حال حاضر در موسسه محك افزود: از جمله سیاست‌های كلی امسال موسسه در زمینه جذب كمك‌های نیكوكاران، طرح مبالغ پایین را در بسته‌های اقلام مختلف طراحی كرده تا بتوانیم حضور نیكوكاران و یاوران را در مؤسسه هر چه بیشتر و مداوم‌تر داشته باشیم.
وی با بیان اینكه هزینه درمان هر كودك مبتلا به سرطان در طول یكسال معادل 5/1 میلیون تومان است، افزود: از برنامه‌های هدف‌داری كه در سال گذشته انجام گرفت، بحث تعهد سرپرستی توسط نیكوكاران با پرداخت ماهانه 125هزار تومان در قبال سرپرستی معنوی آنها بوده است.
خانی با اشاره به جذب 12هزار نفر نیكوكار در سال جاری كه به طور میانگین متعهد به پرداخت ماهانه 5 هزار تومان شده‌اند، تصریح كرد: مؤسسه خیریه محك برای جذب كمك‌های بیشتر نیكوكاران توانست امسال 60 هزار قلك را بین شهروندان برای حمایت مالی بیشتر جهت كودكان مبتلا به سرطان توزیع كند.
وی با اشاره به اینكه از مسائل مهمی كه مؤسسه خیریه محك به آن توجه دارد، مسئله اسكان كودكان مبتلا به سرطان است، خاطرنشان كرد: برای رفع این مشكل، 2 ساختمان نقاهتگاهی در خیابان ستارخان و مركز دارآباد با ظرفیت پذیرش بیش از 60 نفر با تمام امكانات رفاهی در اختیار این كودكان و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha