دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 15588

مدیر كل نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت اعلام كرد: 10محصول جدید غذایی 19فروردین در دومین روز هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت نشان ایمنی و سلامت وزارت بهداشت را دریافت می‌كنند.

هدایت حسینی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: تاكنون 10محصول غذایی شامل ماكارونی، لبنیات و آجیل توانسته‌اند، نشان ایمنی و سلامت وزارت بهداشت را كه علامت مفید بودن آنها برای ارتقای سلامت مصرف كنندگان و توصیه وزارت بهداشت به مصرف آن است را دریافت كرده‌اند.
وی اضافه كرد: در زمان حاضر حدود 130 محصول غذایی داخلی برای دریافت نشان ایمنی و سلامت وزارت بهداشت تشكیل پرونده داده‌اند كه از این تعداد 10محصول شامل 6 نوع آبمیوه طبیعی بدون مواد نگهدارنده با بسته‌بندی بهداشتی، 2 محصول بسته بندی شده خرما و 2 محصول بسته شده زعفران این نشان را در هفته سلامت از وزارت بهداشت دریافت می‌كنند.
مدیر كل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت: نوشیدنی‌هایی كه در هفته سلامت نشان ایمنی و سلامت وزارت بهداشت را دریافت می‌كنند، شامل آب پرتقال، آب انار، آب گریپ فرویت و آب انگور قرمز هستند كه مشخصات آنها به طور رسمی در مراسمی كه 19 فروردین در انستیتو تغذیه برگزار می‌شود، اعلام می‌شود.
نشان ایمنی و سلامت، شبیه یك سیب است كه علامت تیك وسط آن قرار گرفته است و كلمه سالم نیز در آن خوانده می‌شود، این علامت نشانه حداكثر كیفیت و مفید بودن یك محصول غذایی است كه از سوی وزارت بهداشت به محصولات غذایی و بهداشتی داده می‌شود، مجوز تولید و شماره پروانه ساخت یك محصول كه از سوی وزارت بهداشت به یك محصول داده می‌شود، نشانه رعایت حداقل استانداردهای تولید در یك محصول است و الزاماً به معنای مفید بودن آن نیست.
حسینی در این گفت‌و‌گو همچنین اعلام كرد كه اداره كل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی وزارت بهداشت موفق به دریافت گواهینامه مدیریت كیفیت ایزو 9001 سال 2008 شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha