یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه تعریف ریزش مو از منظر طب سنتی با طب نوین متفاوت است, ریزش مو از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه تعریف ریزش مو از منظر طب سنتی با طب نوین متفاوت است, ریزش مو از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, لیلا شیربیگی درباره راه‌های برطرف کردن تیرگی و پف زیر چشم اظهار کرد: بافت زیر چشم بافت بسیار حساسی است، ما معتقدیم افرادی که زیر چشمشان پف می‌کند, گوارش ضعیفی دارند.وی گفت: پس قبل از اینکه روی موضع زیر چشم کار کنیم باید به تقویت هضم بپردازیم؛ دیده شده است که با تقویت هضم و گرم کردن معده پف زیر چشم خیلی از افراد بدون اینکه دارویی برای زیر چشم آنها داده شود, بهتر شده است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: زیر چشم بسیار بافت حساسی دارد و استفاده از داروهای موضعی می‌تواند موجب بروز واکنش شود.

شیربیگی ادامه داد: مثلاً ممکن است شخصی مقداری کتیرا یا شیر به زیر چشم بزند که لایه برداری کند و بافت زیر چشم روشن‌تر شود ولی چنین کاری برای همه افراد مؤثر نیست.وی افزود: در کل بسیاری از تیرگی‌ها و پُف زیر چشم با تقویت سیستم گوارش از بین می‌رود و نیازی به داروهای موضعی در بیشتر موارد ندارد.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: طب سنتی به‌خلاف طب نوین که عقیده دارد که اگر بین صد تا صد و پنجاه تار مو در روز ریزش داشته باشیم ریزش طبیعی محسوب می‌شود و اگر تعداد از این مقدار بیشتر شود, ریزش مو محسوب می‌شود,  تعداد موی ریخته شده را ملاکی برای تشخیص ریزش مو نمی‌داند.

شیربیگی ادامه داد: زمانی که کف سر شروع به نمایش می‌کند و در حقیقت آن‌قدر موهای فرد کم می‌شود که سفیدی کف سر قابل مشاهده است به آن حد ریزش موی منتشر گفته می‌شود.وی گفت: یک‌سری از افراد هستند که ریزش موی مردانه دارند یعنی از قدام سر مو آرام آرام کم می‌شود و ناحیه پیشانی بلند می‌شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: اما درمورد زنان این حالت ریزش مو کمتر دیده می‌شود, وقتی به سر خانمی نگاه می‌کنیم دیده می‌شود که موها نازک شده و گه‌گاهی آن سفیدی کف سر معلوم می‌شود و برای این حالت باید درمان اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha