مسائل شخصی گاهی آنقدر آزاردهنده می‌شوند که جدا کردن آنها از اوقات کار کمی سخت می‌شود. شما بیشتر ساعات روز خود را در محل‌کار می‌گذرانید، چطور می‌توانید یک مسئله استرس‌زای شخصی که گاهی حتی آزاردهنده است را در آن ساعات فراموش کنید؟ چه یک دغدغه خانوادگی جزئی باشد یا مسئله‌ای جدی‌تر، راه‌هایی هست که می‌توانید برای محرمانه نگه داشتن مسائل خانوادگی‌تان در محیط کار از آنها استفاده کنید تا تاثیر منفی بر کارتان نگذارد.

سلامت نیوز: مسائل شخصی گاهی آنقدر آزاردهنده می‌شوند که جدا کردن آنها از اوقات کار کمی سخت می‌شود. شما بیشتر ساعات روز خود را در محل‌کار می‌گذرانید، چطور می‌توانید یک مسئله استرس‌زای شخصی که گاهی حتی آزاردهنده است را در آن ساعات فراموش کنید؟ چه یک دغدغه خانوادگی جزئی باشد یا مسئله‌ای جدی‌تر، راه‌هایی هست که می‌توانید برای محرمانه نگه داشتن مسائل خانوادگی‌تان در محیط کار از آنها استفاده کنید تا تاثیر منفی بر کارتان نگذارد.

مراحل

۱. دیدی مثبت نسبت به موقعیت شخصی‌تان داشته باشید و بدانید که زندگی گاهی ایمان شما را محک می‌زند و به همین دلیل باید چشمتان به نوری که در آخر تونل هست باشد.

۲. حریم خصوصی‌تان را در خانه نگه دارید و خودِ حرفه‌ای‌تان را سر کار ببرید. واقعیت این است که نمی‌خواهید مسائل زندگی شخصی‌تان به محل‌کار کشیده شود. مطمئناً نمی‌خواهید رئیستان تصور کند که نمی‌توانید زندگی خصوصی‌تان را از کارتان جدا کنید و اعتماد خود به توانایی‌های شما را از دست بدهد.

۳. اگر می‌خواهید زندگی‌ خصوصی‌تان در محل‌کار محرمانه باقی بماند، درگیر مکالمات و غیبت کردن‌های همکارانتان نشوید. اگر می‌دانید چه کسانی در محل‌کارتان معمولاً بحث‌های خصوصی را در مکالمات وسط می‌کشند، سعی کنید از آنها دوری کنید. شاید شما هم بدتان نیاید که مسائل زندگی خصوصی‌تان را با کسی مطرح کنید اما مطمئن باشید بعد از آن پشیمان خواهید شد.

۴. دوستانتان و کسانی که می‌توانید به آنها اعتماد کنید را در محل‌کار بشناسید. زمان ناهار می‌تواند فرصتی عالی برای صحبت کردن در مورد مسائل شخصی و خانوادگی باشد. بهتر است فرد مثبتی را برای شنیدن دردودل‌هایتان انتخاب کنید که شنونده‌ای خوب و انگیزه‌دهنده باشد. فقط یادتان باشد که شما هم باید رفتاری متقابل داشته باشید و وقتی دوستتان نیاز داشت به حرف‌هایش گوش دهید.

۵. حمایت لازم را به دست آورید. اگر دوست نزدیکی در محل‌کار ندارید که بتوانید به او اعتماد کنید، خارج از محیط کار به دنبال یک کمک حرفه‌ای باشید. اگر مشکلات خصوصی‌تان تا این اندازه برایتان آزاردهنده شده‌اند، نیاز دارید که با کسی درمورد آن حرف بزنید. مشاوره تسکین فوق‌العاده‌ای بر استرس شما خواهد بود.

۶. عضو گروه‌های پشتیبانی اداره یا شرکتتان شوید. بودن با کسانیکه نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی مثل شما دارند حس بسیار خوبی به شما خواهد داد. در این اجتماعات می‌توانید حرف‌هایتان را با آزادی بیشتری به زبان آورده و نگران درز کردن اطلاعاتتان و تاثیر منفی آن بر کارتان نباشید.

۷. کنترل مشکلاتتان را در محل کار به دست گیرید. اطمینان یابید که از کارتان دربرابر حل کردن آن مشکلات شخصی‌تان محافظت می‌کنید. حتی درمورد مرگ یکی از عزیزان یا طلاق، هنوز هم می‌توانید برای مقابله با آن مشکلات برنامه‌ای برای خودتان داشته باشید. واقعیت این است که اگر کارتان برایتان واقعاً مهم است، حتماً باید راهی پیدا کنید که بتوانید استرستان را کنترل کرده و کارتان را از دست ندهید.

نکات

- با مراقبت کردن از خودتان، خودتان را به تمرکز اصلی اوقات فراغت زندگی‌تان تبدیل کنید. اگر این به آن معنی باشد که سرگرمی برای خودتان دست و پا کنید و یا به استراحت کامل بپردازید، آنکار را بکنید. همیشه کارهایی که در محل‌کار انجام می‌دهید نیست که اهمیت دارد، کارهایی که در خانه می‌کنید هم به همان اندازه مهم هستند.

- از طرف دیگر، دوستی‌ها و روابط کاری انحصاری نیستند. می‌توانید با یکی از همکارانتان دوستانی صمیمی شوید.

منبع:مردمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha