دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 15601

رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی با بیان این كه در سال گذشته حدود 1900 پیوند كلیه با موفقیت انجام شد؛ گفت: پس از پایان تعطیلات نوروز و از روز گذشته مراحل انجام پیوند كلیه در تمامی 137 شعبه و نمایندگی انجمن حمایت از بیماران كلیوی در سراسر كشور آغاز شده است.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده برای بیماران كلیوی طی سال گذشته گفت: در سال گذشته با پیگیری‌های انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی و توسط جراحان و متخصصان در سراسر كشور حدود 1900 مورد پیوند كلیه با موفقیت انجام شده است.

وی با بیان این كه هر ساله با فرا رسیدن تعطیلات نوروز به دلیل نیمه فعال بودن بخش‌های جراحی و بیمارستان‌ها، با تعطیلی بخش‌های جراحی پیوند كلیه نیز مواجه می‌شویم؛ ادامه داد: از روز گذشته (15 فروردین) مراحل انجام پیوند كلیه در تمامی 137 شعبه و نمایندگی انجمن حمایت از بیماران كلیوی در سراسر كشور آغاز شده است. به این ترتیب بیماران دیالیزی نیازمند پیوند كلیه كه با مجوز پزشكان شرایط دریافت كلیه و عمل جراحی را دارند، می‌توانند به مراكز انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی مراجعه كرده و برای تشكیل پرونده اقدام كنند.

رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امروز بیماران دیالیزی و كلیوی در شهرهای كوچك می‌توانند از طریق دفاتر انجمن در سراسر كشور، خدمات مورد نیاز خود را بدون مراجعه به شهرهای بزرگ دریافت كنند.

قاسمی با تاكید بر آن كه بیماران كلیوی و نیازمند پیوند برای پیگیری امور خود تنها به مراكز انجمن حمایت از بیماران كلیوی مراجعه كنند؛ توصیه كرد: بیماران دیالیزی برای دریافت كلیه به هیچ عنوان از طریق افراد سودجو و برخی دلالان فرصت‌طلب كه مدعی فراهم آوردن كلیه پیوندی در كوتاه‌ترین زمان هستند، اقدام نكنند؛ چرا كه تنها مرجع رسمی و قانونی برای پیگیری امور مربوط به پیوند كلیه، انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی است. متاسفانه طی سال گذشته شاهد بودیم كه برخی بیماران توسط افراد فرصت طلب فریب خورده و مبالغ قابل توجهی پول و مدارك بیماران به سرقت رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha