زنگ سلامت با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و آموزش و پرورش در نخستین روز از هفته سلامت (سه شنبه 18 فروردین ماه) همزمان با سراسر كشور در یكی از مدارس تهران به صدا در می‌آید.

نخستین روز از هفته سلامت (18 فروردین ماه) با عنوان «سلامت و همكاری‌های بین‌بخشی در حوادث و بلایا» نام گذاری شده است. در این روز طی مراسمی، زنگ سلامت با حضور دكتر لنكرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دكتر علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در یكی از مدارس تهران به صدا در می‌آید.

گفتنی است، همه ساله 18 فروردین برابر با 7 آوریل به عنوان روز جهانی بهداشت در كشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود.

در 7 آوریل 1984 میلادی در نیویورك، نخستین اساسنامه كنفرانس بین‌المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین و در ژوئن همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از 61 كشور جهان تشكیل شد. از آن سال به بعد موضوع خاصی برای این روز انتخاب ‌شد كه اولویت جهانی سلامت را مشخص ‌كرد و امسال همچون سالیان پیشین سازمان جهانی بهداشت، شعاری را برگزید كه مضمون شعار امسال «سلامت در حوادث و بلایا» است.

به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز جهانی بهداشت (18 فروردین) طی مراسمی با حضور دكتر داودی، معاون اول رئیس جمهور و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، كشور، آموزش و پرورش، مسكن و شهرسازی و مسئولین كشوری و لشكری برگزار و از دوستداران سلامت كشور تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha