یک مطالعه جدید نشان می دهد که از بین بردن باکتری رایج هلیکوباکتر پیلوری از طریق یک دوره کوتاه از آنتی بیوتیک ها عامل مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان معده است.

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید نشان می دهد که از بین بردن باکتری رایج هلیکوباکتر پیلوری از طریق یک دوره کوتاه از آنتی بیوتیک ها عامل مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان معده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، باکتری هلیکوباکتر پیلوری در بدن حدود دو سوم از انسان ها وجود دارد و علت اصلی زخم معده است، اما در بسیاری از افراد علائمی ندارد.


یافته های این مطالعه جدید که در پایگاه داده ای بررسی سیستماتیک کوکران منتشر شده، نشان می دهد که ریشه کن کردن باکتری هلیکوباکتر پیلوری باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان معده می شود.


سرطان معده سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. با توجه به داده های جامعه سرطان آمریکا، در سال جاری حدود ۱۰۷۲۰ نفر در نتیجه این سرطان در ایالات متحده جان خود را از دست خواهند داد


این بیماری اگر چه یکی از علل اصلی مرگ در سراسر جهان است، ولی میزان آن در طول چند دهه گذشته در ایالات متحده کاهش یافته است. برخی از پزشکان پیش بینی کرده بودند که این امر ممکن است به دلیل مصرف آنتی بیوتیک باشد که منجر به کشته شدن باکتری هلیکوباکتر پیلوری می شود.
این باکتری، به راحتی با یک دوره یک هفته ای آنتی بیوتیک ها به منظور جلوگیری از تولید اسید معده، درمان می شود.


براساس این مطالعه جدید، محققان دریافتند که تنها ۱.۶ درصد از شرکت کنندگانی که برای از بین بردن هلیکوباکتر پیلوری تحت درمان بودند دچار سرطان معده شدند. این رقم در بین شرکت کنندگانی که هیچ درمانی دریافت نکردند یا دارونما مصرف می کردند بیشتر (۲.۴درصد) بود.
محققان اعلام کردند که ارتباط آشکار میان هلیکوباکتر پیلوری و سرطان معده می تواند به دلیل تغییر در غلظت اسید اسکوربیک و سطح اکسیژن فعال در روده که ناشی از عفونت  هلیکوباکتر  پیلوری است، باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha