یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 156046

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد مزایای ورزش در کاهش روند چاقی و کاهش احتمال ابتلا به سرطان پستان بعد از دوران یائسگی بسیار چشمگیر است.

سلامت نیوز:نتایج مطالعه جدید نشان می دهد مزایای ورزش در کاهش روند چاقی و کاهش احتمال ابتلا به سرطان پستان بعد از دوران یائسگی بسیار چشمگیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طبق یک مطالعه جدید انجام ۳۰۰ دقیقه ورزش هوازی معمولی و نیز قدرتی در طی هفته می تواند احتمال بروز سرطان پستان را در زنان یائسه به طور قابل توجهی کاهش دهد.


پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت پیشنهاد می کنند که هر هفته ۱۵۰ دقیقه به ورزش های معمولی و یا ۶۰ تا ۷۵ دقیقه به ورزش های قدرتی اختصاص یابد. اما مطالعه ای جدید نشان می دهد که دو برابر کردن این زمان به کاهش چربی و نیز سایر معیارهای مرتبط با چاقی در زنان می انجامد.
تاکنون مطالعات زیادی به انجام رسیده است که نشان می دهد چاقی زنان یائسه، رابطه مستقیمی با بروز سرطان پستان در آنها دارد. به همین دلیل، انجام ۳۰۰ دقیقه ورزش سبب کاهش احتمال بروز این بیماری در این دسته از زنان خواهد شد.


در این پژوهش جدید مشخص شد که انجام ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته سبب کاهش ۱ کیلوگرم از وزن (یک درصد از چربی بدن) بیشتر از زنانی که ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می کردند می شد. همچنین انجام ۳۰۰ دقیقه ورزش سبب کاهش برخی دیگر از معیارهای مرتبط با چاقی نظیر شاخص توده بدنی (BMI)، نسبت کمر به باسن، کاهش چربی زیرپوستی شکمی و نیز دور کمر می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha