ساخت 44 خوابگاه، تخصیص 100 درصد اعتبارات دانشجویی، لغو دوره های شبانه در دانشگاههای علوم پزشکی و ... از جمله وعدهای مسئولان آموزشی وزارت بهداشت است که امید است در سال 88 محقق شود.

مسئولان آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی در سال 87 وعده هایی دادند و ابراز امیدواری کردند که این وعده ها در سال 88 تحقق یابد. در گزارشی به ارائه لیستی از این وعده ها می پردازیم که امید می رود در حد وعده باقی نمانند.

ساخت 44 خوابگاه

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس سید محمد مهدی کلانتریان - مدیر کل منابع فیزیکی وزارت بهداشت در اردیبهشت ماه سال 87 از از توافق اولیه وزارت بهداشت و معاونت ریاست جمهوری برای ساخت 44 خوابگاه خبر داده بود.

کلانتریان افزود: با ساخت 44 پروژه خوابگاهی 9 هزار و 554 تخت خوابگاهی به ظرفیت خوابگاهی کشور افزوده می شود که در این میان با تکمیل این پروژه ها 495 واحد خوابگاه متاهلی نیز به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد.

مدیر کل منابع فیزیکی وزارت بهداشت گفت: توافقات اولیه با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری صورت گرفته و پیش نویس موافقت نامه بر اساس اعتبار مورد نیاز به تصویب رسیده و برای این معاونت ارسال شده است. در صورت تأمین این میزان اعتبار، کلیه پروژه های خوابگاهی در دست اقدام تا پایان سال 88 به اتمام می رسد.

تخصیص 100 درصد اعتبارات دانشجویی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خرداد ماه سال 87 از تخصیص 100 درصد اعتبارات دانشجویی خبر داده بود. دکتر کامران باقری لنکرانی در نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی افزود: سرانه فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی با توجه به دانشگاه مربوطه متغیر است که این سرانه در بخشهای آموزشی نیز به همین شکل است. در حال حاضر سالانه برای تربیت دانشجوی پزشکی اعتباری از 3 میلیون تا 10 میلیون تومان متغیر است.

لغو دوره های شبانه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی - مدیرکل دفتر گسترش و ارزیابی آموزش پزشکی در خردادماه سال 87 از لغو دوره های شبانه در دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داده بود.

وی یادآور شده بود: گام اول در این کار حذف پذیرش دانشجو در دوره شبانه در 7 رشته کاردانی و کارشناسی علوم پزشکی برای سال تحصیلی آینده است. بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت بهداشت، دوره های شبانه در 7 رشته پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت محیط، بهداشت خانواده و مبارزه با بیماریها در مقاطع کاردانی و کارشناسی حذف شد.

راه اندازی ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه پس از 17 سال

دکتر عباس منزوی - رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تیرماه سال 87 از راه اندازی ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه پس از 17 سال خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه عمرانی و ملی در دهه فجر همزمان با سی امین سالگرد انقلاب اسلامی به بهره برداری برسد.

وی در حالی از بهره برداری از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران پس از 17 سال خبر داد که این دانشکده تاکنون که روزهای ابتدایی سال 88 است هنوز به بهره برداری نرسیده است.

منزوی با ذکر دلایل طولانی شدن این پروژه ملی تأکید کرد: ساخت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 71 آغاز شد و به دلیل مشکلاتی که در تأمین اعتبار آن وجود داشت پروژه طولانی شد.

وی اضافه کرد: به دلیل وجود تورم هر سال که اعتباری تخصیص می یافت آن اعتبار جوابگوی نیازهای مالی پروژه نبود.

تامین امکانات ورزشی برای دانشجویان در سال 88

وزیر بهداشت در مردادماه سال 87 نیز وعده داد که سال 88 سال ورزش دانشگاهی خواهد بود. دکتر کامران باقری لنکرانی در خصوص امکانات ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی یادآور شد: احداث مکان ورزشی در 6 دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است که توسعه ورزش را در این دانشگاهها در پی خواهد داشت و سال 88 سال بهتری برای تجهیزات ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha