سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 15608

مدیرکل امور سلامت شهرداری تهران از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن با معرفی غذاهای سالم ایرانی و چگونگی تغذیه صحیح، الگوی تغذیه مردم تهران اصلاح خواهد شد.

عباس تقی‌زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره افزایش مصرف غذاهای آماده (fast food) میان شهروندان تهرانی تاکید کرد: این مساله علاوه بر افزایش هزینه های خانوار، تاثیر بسزایی در ابتلای شهروندان به انواع بیماری ها و امراض دارد که با اصلاح الگوی تغذیه مردم تهران تحول جدی در اصلاح الگوی مصرف غذایی خانوار ها ایجاد خواهد شد.
وی اظهارداشت: شهرداری تهران برنامه ای جامع برای معرفی غذاهای سالم ایرانی و ارائه الگوهای صحیح غذایی به شهروندان دارد و در قالب طرح های مختلف آن را اجرا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌های مسئولان حوزه شهری توجه به سلامت شهروندان است، گفت: عوامل اجتماعی و فرهنگی بر سلامت افراد بسیار تاثیر‌گذار است.
تقی‌زاده تاکید کرد: بیش از 60 درصد جمعیت تهران کالری بیشتر از حد مجاز دارند و از اضافه وزن و چاقی برخوردار هستند.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه مصرف دخانیات در کشور رو به افزایش است، گفت: قصد داریم پروژه شهر بدون دخانیات را در تهران عملی کنیم.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه شهرداری در حوزه سلامت دارای سند پنج ساله بوده و فعالیت خود را در این خصوص از سال 85 آغاز کرده است خاطرنشان کرد: مدیریت واحد سلامت شهری، برقراری نظام واحد اطلاعات سلامت، آموزش همگانی، توسعه رویکرد شهر سالم با نگاه محله‌ای و کاهش عوامل تهدید‌کننده سلامت شهروندان از استراتژی‌های این سند است.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: بودجه شهرداری در سال جاری در بخش سلامت رشد 40 درصدی داشته که این بودجه فقط مخصوص سلامت است.
به گفته تقی‌زاده، بودجه امسال بخش سلامت 6 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده و این در حالی است که بودجه سال گذشته سلامت 4 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های سلامت تا پایان سال جاری باید به 250 باب برسد، گفت: تعداد خانه‌های اسباب‌بازی نیز باید به این عدد نزدیک شود.
تقی زاده با اشاره به برنامه شهرداری تهران در هفته سلامت گفت: تمام شهرداران مناطق در یکی از مدارس سطح منطقه زنگ مدرسه را به صدا در خواهند آورد.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران به بحث ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس اشاره کرد و گفت: شهرداری در این موضوع بی‌تاثیر نیست و شهرداران مناطق علاوه بر نواختن زنگ سلامت به بررسی مشکلات مدارس نیز می‌پردازند.
وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزش سلامت در اماکن عمومی یکی دیگر از اقدامات شهرداری در هفته سلامت است، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
تقی‌‌زاده به بازدید شهرداران مناطق از بیماران و بیمارستان‌ها در این هفته خبر داد و گفت: شهرداران علاوه بر بازدید از بیماران از ساختار فیزیکی بیمارستان نیز از نزدیک بازدید خواهند کرد.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران به برگزاری جشنواره غذای سالم در مناطق 3، 4، 6، 10، 18، 19 و 21 اشاره کرد و گفت: این کار با هدف اصلاح الگوی مصرف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha