معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی 123 مربوط به کودک آزاری است.

سلامت نیوز:معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: طی سال جاری بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی 123 مربوط به کودک آزاری است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل قربانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 216 تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی 123 در سطح استان برقرار شده که 35 تماس آن مربوط به کودک آزاری است.
وی ادامه داد: بیشترین کودک آزاری‌های گزارش شده در سطح استان در ارتباط با کودکان پسر بوده است. همچنین با توجه به وجود انواع مختلفی از کودک آزاری در جامعه، کودک آزاری موجود در سطح استان بیشتر از نوع غفلت است.


قربانی افزود: در کودک آزاری از نوع غفلت به نیازهای اساسی از جمله تغذیه، پوشاک، عدم ارائه امکانات رفاهی، آموزشی، امنیت و یا مهرورزی به کودک توجه نمی‌شود. کودک آزاری در چهار بخش کودک آزاری جسمی، عاطفی، جنسی و غفلت دسته بندی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی در استان فعالیت‌های خود را در چهار بخش مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات سیار، خط تلفن 123 و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌دهد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha