پس از انتشار خبر مصرف 420 میلیون لیتر الکل به صورت سالانه در کشور از قول معاون بهداشتی وزارت بهداشت، سایت این وزارتخانه پاراگراف مربوطه را از خبر خود حذف و انتشار آمار ناصحیح را به گردن رسانه‌ها انداخت.

عکس/وزارت بهداشت باز هم توپ را به زمین رسانه‌ها انداخت

سلامت نیوز:پس از انتشار خبر مصرف 420 میلیون لیتر الکل به صورت سالانه در کشور از قول معاون بهداشتی وزارت بهداشت، سایت این وزارتخانه پاراگراف مربوطه را از خبر خود حذف و انتشار آمار ناصحیح را به گردن رسانه‌ها انداخت. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پس از گذشت چند روز از انتشار آمار مصرف 420 میلیون لیتر الکل به صورت سالانه در کشور از سوی معاون بهداشتی وزارت بهداشت این وزارت خانه اعلام کرد: آمار منتشر شده مصرف مشروبات الکلی در برخی رسانه ها صحیح نیست، البته سابقه واکنش‌های این چنینی به اخبار از سوی دولتمردان به وزیر کشور بر می‌گردد که او نیز سخنان خود را در مورد پول‌های کثیف در صحن علنی مجلس رسما به گردن رسانه‌ها انداخت.
در اطلاعیه این وزارتخانه بار دیگر اشتباهات به گردن رسانه‌ها انداخته شده و آمده: «پیرو انتشار اخباری مبنی بر مصرف الکل درکشور به نقل از معاون بهداشت  که با ارائه آمار و ارقام غیر واقعی در برخی از رسانه‌ها همراه بود به اطلاع می‌رساند علی رغم افزایش پدیده قاچاق آمار ارائه شده به نقل از ایشان صحیح نمی‌باشد که به احتمال زیاد بطور سهوی درج شده است.


بدیهی است با توجه به حوزه ماموریتی ایشان (معاونت بهداشت) صرفا تاکید بر سوء مصرف و تاثیرات مخرب بر سلامتی مدنظر بوده است که این امر خود موجب نگرانی در خصوص عوارض و آسیب‌های حاد و مزمن ناشی از مصرف الکل بر ارگان‌های حیاتی بدن خواهد بود. لذا مقادیر ذکر شده در رسانه‌ها در خصوص میزان مصرف الکل مورد تایید وزارت بهداشت نمی‌باشد.»
این اطلاعیه در حالی روی خروجی سایت وزارت بهداشت قرار گرفته که تمامی رسانه‌ها عدد 420 میلیون لیتر مصرف سالانه الکل در کشور را نیز از همین محل بدست آورده‌اند و خود در سخنان علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت دخل و تصرفی نداشته‌اند.


طبیعتاً زمانی که خبری روی خروجی رسمی یک وزارتخانه قرار می‌گیرد، به عنوان آمار رسمی اعلام شده از سوی این وزارتخانه قابل استناد است.
در این مقوله نیز رسانه‌ها از منبعی جز خبر مربوطه که روی خروجی وزارت بهداشت قرار گرفته استفاده نکرده‌اند و نمی‌توان ارائه آمار ناصحیح را به گردن رسانه‌ها انداخت.


گرچه مسئولان سایت این وزارت خانه در اقدامی غیر حرفه‌ای پاراگراف مربوط به عدد 420 میلیون لیتر را از خبر معاون بهداشت حذف کرده‌اند، اما تصاویر ثبت شده از اصل خبر نشان می‌دهد که این اشتباه از سوی خود وزارت بهداشت رخ داده و بهتر است وزارت بهداشت اشتباه خود در اعلام اینگونه اعداد و ارقام را به گردن رسانه‌ها نیندازد.


در زیر تصویر خبر منتشر شده در سایت وزارت بهداشت را مشاهده می‌کنید.

وزارت بهداشت و آمار الکل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha