کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری بگیران در بیانیه ای خطاب به رییس جمهوری این سوال را عنوان کردند که چرا در دولت و مجلس شورای اسلامی دغدغه ای مبنی بر بازپرداخت بدهی سهم دولت به ما کارگران و مستمری بگیران مشاهده نمی شود.

دولت و مجلس دغدغه بازپرداخت بدهی به کارگر و مستمری بگیر را ندارند

سلامت نیوز: کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری بگیران در بیانیه ای خطاب به رییس جمهوری این سوال را عنوان کردند که چرا در دولت و مجلس شورای اسلامی دغدغه ای مبنی بر بازپرداخت بدهی سهم دولت به ما کارگران و مستمری بگیران مشاهده نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن امروز به این خبرگزاری ارسال شد، خطاب به روحانی آمده است: استحضار دارید که منابع و سرمایه های سازمان تامین اجتماعی ماحصل دسترنج و عرق جبین ما کارگران، مستمری بگیران، بازنشستگان و کارفرمایان است و از سویی سهم کارفرمایان و دولت در حق بیمه نیز به موجب مفاد قانونی و به تبع کار و اشتغال ما و مشارکتی که در تولید خدمات و کالا و رشد و توسعه کشور داشته ایم، تعیین شده است و لذا پرداخت آن به لحاظ تداوم حیات و خدمات این سازمان بسیار ضروری است و به همین دلیل است که به موجب قانون، مطالبات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی جزو دیون ممتاز و در اولویت بازپرداخت قرار دارد.


این بیانیه افزود: متاسفانه این موضوع قانونی مهم از سوی دولت های قبلی نادیده انگاشته شده است و با تداوم سیاست های ناصواب گذشته، دولت تدبیر و امید، وارث بدهی های انباشته شده قبلی است و این در حالی است که عدم پرداخت حق بیمه های جاری سهم دولت نیز بر معضل افزوده است و روند مزبور در دولت جنابعالی نیز ادامه دارد.


در این بیانیه آمده است: اخیرا جنابعالی طی احکامی متولیان امر را مسوول پیگیری و تعیین تکلیف بدهی های دولت به سیستم های بانکی و پیمانکاران وزارت نیرو نموده اید اما مشخص نیست چرا در دولت و مجلس دغدغه ای مبنی بر بازپرداخت بدهی سهم دولت به ما کارگران و مستمری بگیران مشاهده نمی شود.
بیانیه یاد شده ادامه داد: صرفنظر از اینکه دولت های گذشته به وظایف قانونی خود در خصوص پرداخت سه درصد حق بیمه عمل نکرده اند، طی 10 سال گذشته نیز مجلس و دولت اقشار زیادی را به سر سفره ما نشانده اند و حق بیمه سهم کارفرمایی و حتی بیمه شده این افراد را در تعهد دولت قرار داده است اما حتی یک ریال آن را نپرداخته اند، به عبارتی مجلس و دولت از جیب ما دستور خرج صادر کرده اند «خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود».
این بیانیه می افزاید: این اقدامات در حالی صورت می گیرد که دولت علیرغم عدم پرداخت مطالبات قانونی سازمان تامین اجتماعی که در حقیقت مطالبات ما کارگران و مستمری بگیران است سالانه هزاران میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری پرداخت می کند فارغ از آن که ما کارگران در طرح تحول سلامت نیز از هزاران میلیارد تومان مساعدت دولت محروم مانده ایم.


«به راستی چرا ما کارگران و مستمری بگیران که از اقشار مولد و زحمتکش و در عین حال حامی دولت بوده و در ادوار مختلف انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و شرایط تحریم ، علیرغم تحمل سختی ها و مشکلات گوناگون یار و یاور دولت بوده ایم شهروند درجه دو محسوب شده و از کمک های عمومی دولت از محل درآمدهای نفتی و مالیات به دیگر اقشار جامعه محروم باشیم و متاسفانه در زمان بازپرداخت بدهی های دولت حتی بعد از بانک ها و پیمانکاران وزارت نیرو به حساب نیاییم».


در این بیانیه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان آمده است به نظرمی رسد برخی افراد در پی آنند که میان قشر شریف کارگری و بازنشستگی تامین اجتماعی دولت و دولت تدبیر و امید فاصله ایجاد کنند و از این رو زمان آغاز به کار دولت روند بازپرداخت بدهی های سهم دولت به سازمان تامین اجتماعی را متوقف و حتی برخی از واگذاری های دولت قبل نظیر معدن گل گهر را منتفی اعلام کردند.
کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری بگیران در بیانیه اشان از رییس جمهوری خواستند که یکی از افراد مورد وثوق خود را مسوول رسیدگی به موضوع بدهی های قانونی سهم دولت به کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی نموده و اجازه ندهد تا عده ای بتوانند با این گونه اقدامات به وفاق و همدلی میان اقشار کارگران و بازنشستگان با دولت تدبیر و امید خدشه وارد نمایند.
این بیانیه به امضای جمعی از روسای هیات مدیره انجمن های کارگری و مستمری بگیران و بازنشستگان و جمعی از اعضای این کانون ها رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • laleh ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    باسلام،چرا افزایش حقوق فروردین ماه باز هم پرداخت نشد؟