رییس سازمان غذا و دارو از ادامه واگذاری داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: میزان تخلفات بیمارستانی بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیار کاهش یافته است.

ادامه روند واگذاری داروخانه‌های دولتی به بخش خصوصی

سلامت نیوز:رییس سازمان غذا و دارو از ادامه واگذاری داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: میزان تخلفات بیمارستانی بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیار کاهش یافته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رسول دینارونددرباره چگونگی روند واگذاری داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی، گفت: هنوز این کار انجام می‌شود و این اقدام مجاز است. بسیاری از بیمارستان‌ها، داروخانه‌های خود را به عهده بخش خصوصی گذاشته و بخش خصوصی آنها را اداره می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون این کار مجاز است و وزارت بهداشت از آن جلوگیری نکرده و این کار در حال حاضر نیز ادامه دارد، درباره چگونگی نظارت جهت عدم تخلف این داروخانه‌ها یا فروش دارو با قیمت بالاتر با توجه به حاشیه پایین سود دارو، افزود: جهت جلوگیری از تخلف در این داروخانه‌ها، هم ناظر وجود دارد و هم معاونت‌های غذا و دارو باید روی کار آنها نظارت داشته باشند.


کاهش تخلفات در داروخانه‌های بیمارستانی

دیناروند با بیان اینکه بعد از طرح تحول نظام سلامت تخلفات در این حوزه بسیار کمتر شده است، تصریح کرد: البته موضوع تخلفات و گران‌تر فروختن دارو ربطی به دولتی یا خصوصی بودن مدیریت داروخانه ندارد و اگر تخلفی در داروخانه صورت گیرد به مدیریت آن وابسته نیست. اما بعد از طرح تحول وضعیت بسیار بهتر شده چون ما نظارت جدی‌تری در این زمینه داریم.


کاهش تخلفات بیمارستانی بعد از اجرای طرح تحول سلام

توی افزود: واقعیت این است که بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان تخلفات در داروخانه‌های بیمارستانی کاهش یافته است. کما اینکه تخلفات پزشکی نیز بسیار کمتر شده است. به طور کلی بعد از این طرح هم افزایش رضایتمدی مردم و هم کاهش تخلفات در بیمارستان‌های دولتی را شاهد هستیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha