نایب رییس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، گامی مهم برای کاهش تقاضای مواد مخدر در کشور است.

سلامت نیوز: نایب رییس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، گامی مهم برای کاهش تقاضای مواد مخدر در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمدحسین برادران افزود: به همین منظور تمهیدات برگزاری شش هزار کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در سراسر کشور فراهم شده و برگزاری این کارگاه ها و آموزش هایی از این دست می تواند نوید بخش حرکت عظیمی از سوی مراکز در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد باشد.


وی با تاکید بر اینکه مراکز درمان اعتیاد از سال های قبل با مقوله آموزش به بیمار، خانواده و اطرافیان آنها کاملا آشنا بوده و درمان و آموزش پیشگیری جزء لاینفک یکدیگر هستند، گفت: این کارگاه ها در راستای پروتکل های روز دنیا بوده و با هماهنگی، مجوز و حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود و تداوم داشته و نماد قابل توجهی از دلسوزی و تعهد درمانگران اعتیاد به جوانب مختلف کاهش تقاضای مواد مخدر است که بصورت داوطلبانه و رایگان در کشور برگزار خواهد شد. 


نایب رییس کانون سراسری انجمن های صنفی درمانگران اعتیاد سراسر کشور ادامه داد: این حرکت فرایند کاملا مثبتی است که انتظار می رود با همکاری و حمایت همه نهادها، سازمان ها و کارشناسان مرتبط، صرف نظر از منافع فردی و گروهی، به پیش رود و کمک بزرگی به حوزه مقابله با اعتیاد وکاهش تقاضا خواهد کرد.


برادران افزود: این روند نشان می دهد که درمانگران اعتیاد علیرغم مشکلات فراوان و فشارهای جانبی به عنوان بازوان توانای حوزه کاهش تقاضا و در پاسخ به شرایط اجتماعی و وضعیت اعتیاد در کشور به این موضوع ورود کرده اند و بدون هیچ چشمداشتی نسبت به آموزش گروه های آسیب پذیر و در معرض خطر اهتمام داشته اند.


وی ادامه داد: این مراکز با حرکت های جهادی و بصورت خودجوش و با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای اهداف مشخص شده علاوه بر درمان، اقدام به آموزش و پیشگیری از اعتیاد کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha