نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است: مادران بدبین و منفی باف، رژیم غذایی نامطلوب و ناسالمی برای فرزندانشان تدارك می‌بینند.

این پژوهش كه در كشور نروژ انجام گرفته حاكیست؛ زنانی كه احساسات و افكار منفی دارند اغلب نمی‌توانند رژیم غذایی مناسبی را برای فرزندانشان تهیه كنند.

به گفته محققان؛ این اولین پروژه تحقیقاتی است كه انواع رژیم غذایی فرزندان خانواده را در ارتباط با شرایط روانی و اجتماعی مادران آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار داه است.

در این پژوهش تحت عنوان «تحقیق پیوسته مادر و فرزند نروژی» به طور كلی 27 هزار و 763 مادر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند. محققان 36 نوع ماده غذایی و نوشیدنی مختلف را در نظر گرفته و از این مادران سوال می‌كردند كه چند نوبت و چه مقدار در روز به فرزند هشت ماهه خود از این مواد غذایی می‌خورانده‌اند. در این سن كودكان اغلب یاد می‌گیرند كه غذاها و خوردنی‌های چرب و شیرین را به مواد غذایی سالم ترجیح دهند.

دكتر ایویند استروم روانشناس انستیتو بهداشت عمومی نروژ در این تحقیق متذكر شد: ما دریافتیم مادرانی كه به لحاظ احساسی وضعیت بی‌ثباتی دارند و دچار حالتهایی چون اضطراب و نگرانی، ‌عصبانیت، اندوه و اعتماد به نفس پایین و یا دچار بدبینی و افكار منفی هستند بیشتر به كودكان خود غذاهای چرب و شیرین می‌دهند و توجهی به تغذیه سالم فرزندشان ندارند. این اختلالات روانی باعث می‌شود كه مادران اغلب تجربه ندارند كودك خود و شرایط تغذیه او را كنترل كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha