رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شنیده ایم که شهرداری تهران درصدد ایجاد یک زباله سوز مرکزی است، اما هنوز با وزارت بهداشت در این زمینه مکاتبه نشده و هیچ مجوزی نیز از طرف این وزارتخانه برای آن صادر نشده است.

سلامت نیوز: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شنیده ایم که شهرداری تهران درصدد ایجاد یک زباله سوز مرکزی است، اما هنوز با وزارت بهداشت در این زمینه مکاتبه نشده و هیچ مجوزی نیز از طرف این وزارتخانه برای آن صادر نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،خسرو صادق نیت درباره ایجاد زباله سوز مرکزی شهرداری تهران افزود: روال عادی برای ایجاد چنین مراکزی این است که شهرداری باید با وزارت بهداشت مکاتبه و درخواست اعلام نظر و مجوز کند، اما شهرداری تاکنون هیچ مکاتبه رسمی برای اخذ مجوز وزارت بهداشت برای تأسیس زباله سوز مرکزی نداشته است.


وی گفت: البته مطلع شدیم که شهرداری تهران از سازمان محیط زیست استعلام کرده و موافقت این سازمان را گرفته، اما هنوز وزارت بهداشت بصورت رسمی در جریان این موضوع قرار ندارد و اطلاعات ما غیررسمی است.


صادق نیت تأکید کرد: وزارت بهداشت طبق روال این موضوع را پیگیری می کند اما هنوز تاییدیه ای برای ایجاد مرکز زباله سوز از سوی این وزارتخانه صادر نشده، البته هنوز ایجاد زباله سوز مرکزی تهران را رد نکرده ایم.


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نگرانی وزارت بهداشت در مورد آلایندگی مرکز زباله سوز، خطراتی است که ممکن است برای سلامت مردم ایجاد کند که حتماً بررسی می کنیم، البته چون سازمان محیط زیست مجوز داده، مقداری کار وزارت بهداشت آسان تر شده اما وزارت بهداشت باید بصورت مستقل موضوع را بررسی کرده و اعلام نظر کند.


وی در مورد محل ایجاد زباله سوز افزود: تا جاییکه بصورت غیر رسمی اطلاع پیدا کرده ایم، شهرداری دو یا سه نقطه را برای ایجاد زباله سوز مرکزی در نظر گرفته که یکی از آنها در اطراف تهران نهایی شده اما چون بصورت رسمی به وزارت بهداشت اعلام نشده، نمی توانم محل آن را اعلام کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha