یکی از دانشجویان دختر یک دانشگاه‌ غیرانتفاعی، شب گذشته به دلیل تاخیر در مراجعه به خوابگاه، اجازه ورود به خوابگاه را نیافت و ناگزیر شد شب را در ترمینال آزادی بگذراند.

سلامت نیوز: یکی از دانشجویان دختر یک دانشگاه‌ غیرانتفاعی، شب گذشته به دلیل تاخیر در مراجعه به خوابگاه، اجازه ورود به خوابگاه را نیافت و ناگزیر شد شب را در ترمینال آزادی بگذراند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این دانشجو که در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کند، در خوابگاهی در خیابان آزادی سکونت داشت که شب گذشته به دلیل تاخیر تا پاسی از شب در خیابان مانده بود و در نهایت مجبور شد شب را در ترمینال آزادی صبح کند.

این اتفاق در حالی رخ داد که خوابگاه مذکور جزو خوابگاه‌های مورد تایید و دارای مجوز وزارت علوم نیست و گویا خوابگاه تنها دارای مجوز اداره اماکن است.

هرچند تماس با مسئول خوابگاه مذکور با تهدید خبرنگار و متهم‌کردن دانشجوی مذکور به دروغگویی همراه شد که فایل صوتی آن در خبرگزاری موجود است، اما نکته بدیهی آن است که هیچ خوابگاهی نه می‌تواند و نه حق دارد دانشجویی به ویژه دختری را به دلیل تاخیر، شبانه در خیابان رها کنند و به اسم انضباط و نظم اداری، امنیت جانی و روانی او را به مخاطره انداخته و او را مجبور به خیابان یا ترمینال‌خوابی کند؛ اتفاقی که سال گذشته نیز در مورد دانشجوی دختر دیگری رخ داده بود.

در حالی که بی‌شک تامین امنیت یک دانشجو ارجح بر نظم اداری است و خیابان‌خوابی یک دانشجوی دختر خط قرمز برای هر خوابگاه است، پرسش اینجاست که اگر اتفاقی برای دانشجوی مذکور می‌افتاد درآن صورت مسئولیتش با چه کس و کسانی بود؟

فعالیت این ساختمان به نوعی سوء استفاده از نام خوابگاه است

در همین ارتباط علیرضا شوکتی، مدیر عامل اتحادیه خوابگاه‌داران غیردولتی در مورد اتفاق رخ داده گفت: این ساختمان خوابگاه نیست و زیر نظر ما اداره نمی شود، در واقع یک خانه معمولی است و از اسم خوابگاه سوء استفاده می‌کند.

وی افزود: ما در این مورد از طرف اتحادیه به اداره اماکن نامه ارسال کردیم تا از فعالیت همه افرادی که مجوز ندارند و به اسم خوابگاه فعالیت می کنند جلوگیری شود، اما متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

رییس دانشگاه مذکور نیز با اشاره به اینکه دانشگاه در تعطیلات تابستانه به سر می‌برد، در عین حال از حمایت دانشگاه از دانشجوی مذکور خبر داد و افزود: با این وجود اگر دانشجو از دانشگاه درخواست حمایت کند، دانشگاه از دانشجو حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

جلوگیری از ورود دانشجو به خوابگاه،عبور از خط قرمز وزارت علوم

مشابه همین رخداد شهریور سال گذشته برای یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی و ساکن یک خوابگاه خودگردان اتفاق افتاد؛ رخدادی که واکنش های زیادی را از سوی مردم و مسئولین در پی داشت،به طوری که مدیر کل دانشجویان داخل وزارت علوم با تاکید بر این که هیچ خوابگاهی حتی خوابگاه خودگردان حق ندارد دانشجو را بیرون از خوابگاه نگه دارند، اظهار کرد :این مسئله خط قرمز ماست. دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر اطمینان خاطر داشته باشند که سیستم های حمایتی در چنین شرایطی از آنها حمایت خواهند کرد .

واقعیت این است که موضوع پانسیون‌ها و خوابگاه‌هایی فاقد مجوز وزارت علوم که دانشجو پذیرش می‌کنند، زخم‌ کهنه‌ایست که با وقوع این اتفاقات دهان باز می‌کند و جراحت آن نیز فقط به چشم دانشجو می‌رود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha