معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: تعداد مراکز برای روش‌های نوین زایمان طبیعی را به بیش از 220 مرکز ارتقا داده‌ایم که می‌تواند ترغیب‌کننده مادران برای زایمان طبیعی باشد.

سلامت نیوز:  معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: تعداد مراکز برای روش‌های نوین زایمان طبیعی را به بیش از 220 مرکز ارتقا داده‌ایم که می‌تواند ترغیب‌کننده مادران برای زایمان طبیعی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، ماهر معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت در همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقای سلامت مادر و نوزاد با اشاره به اینکه تا سال 92 زایمان سزارین در کشور سیر صعودی، داشت: گفت: یکی از اهداف هشت گانه طرح تحول سلامت کاهش زایمان سزارین و نزدیک شدن این آ‌مار به نرم جهانی و فرهنگ‌سازی در زمینه انتخاب داوطلبانه از سوی مادر، ایمن‌سازی مادران و توانمندسازی ارائه‌دهندگان خدمات بود.


وی افزود: با توجه به اهداف تعیین‌شده لازم بود، فضای مراکز درمانی در جهت ترویج زایمان طبیعی بهبود پیدا کند. خوشبختانه این موضوع اجرایی و در حال پیشرفت است و تلاش ما بر این است تا فضای مطلوبی را برای مادران فراهم کنیم.


وی با اشاره به اینکه مساله دیگری که مورد توجه معاونت بهداشت قرار گرفت، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بود، افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بخش خصوصی در زمینه ترویج زایمان طبیعی اقدامات مناسبی انجام نداده است و آمار زایمان سزارین در بخش خصوصی کاهش نداشته است.
ماهر افزود: اگرچه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که توانستیم بیش از آنچه در برنامه در نظر گرفته شده بود، در ترویج زایمان طبیعی عمل کنیم و این دستاورد خوبی است و ما را به آمار جهانی نزدیک‌تر می‌کند.


معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: تجربیاتی که در بخش دولتی در زمینه ترویج زایمان طبیعی به دست آمده، بسیار خوب و قابل استفاده است.
وی گفت: در همین مسیر تعداد مراکز برای روش‌های نوین زایمان طبیعی را به بیش از 220 مرکز ارتقا داده‌ایم که می‌تواند ترغیب‌کننده مادران برای زایمان طبیعی باشد.


ماهر در پایان گفت: انتظار ما این است که در پایان سال 94 برنامه‌ای را که از آذر سال گذشته آغاز کردیم به سرانجام برسد و وضعیت زایمان طبیعی در کشور تسهیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha