مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، آخرین وضعیت شکل گیری هیئت مدیره های جدید نظام پرستاری در کشور را تشریح کرد و گفت: تا پایان هفته جاری، تمامی هیئت مدیره ها در شهرستان ها تشکیل می شوند.

وضعیت تشکیل هیئت مدیره های نظام پرستاری

سلامت نیوز:مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، آخرین وضعیت شکل گیری هیئت مدیره های جدید نظام پرستاری در کشور را تشریح کرد و گفت: تا پایان هفته جاری، تمامی هیئت مدیره ها در شهرستان ها تشکیل می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سعید لک با اشاره به شکل گیری هیئت مدیره های نظام پرستاری در تمامی شهرستان های کشور گفت: هیئت مدیره های سازمان نظام پرستاری در حال شکل گیری هستند و انتخابات در برخی انجام شده و پایان یافته و در برخی نیز در حال انجام است و اعتبارنامه ها نیز تقدیم شده است و هیئت مدیره هایی نیز که هنوز اعتبار نامه نگرفته اند تا پایان این هفته اعتبارنامه خود را می گیرند.
وی افزود: بر اساس ماده ۸ قانون سازمان نظام پرستاری، هیئت مدیره های شهرستان ها مرکب از ۹ نفر عضو اصلی و ۳ نفر عضو علی البدل هستند که اجرای ماده ۱۵ قانون سازمان نظام پرستاری به عهده آنها گذاشته شده است.


مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: رئیس هیئت مدیره در صورت نیاز و درخواست اعضای هیئت مدیره می تواند از حضور صاحب نظران بدون حق رأی هم در جلسه استفاده کند.


وی ارکان هیئت مدیره های نظام پرستاری را شامل هیئت رئیسه، کمیسیون ها و معاونت اجرایی عنوان کرد و گفت: هیئت رئیسه شامل رئیس، نایب رئیس و دبیر هیئت مدیره است که پس از برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری در پی انتخابات داخلی برگزیده و معرفی می شوند.
لک یادآور شد: رئیس هیئت مدیره براساس قانون یکی از اعضای هیئت مدیره با حداقل مدرک کارشناسی است که با پیشنهاد و اکثریت مطلق اعضا و با حکم رئیس کل سازمان به مدت ۴ سال انتخاب می شود و عزل او هم به عهده خود رئیس کل سازمان نظام پرستاری است.


وی افزود: در انتخاب نایب رئیس و دبیر هیئت مدیره نیز رأی اکثریت نسبی اعضاء کفایت می کند و انتخاب این دو نفر برای مدت ۲ سال است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: در اجرای ماده ۱۵ قانون سازمان نظام پرستاری، کمیسیون ها در ذیل مجموعه هیئت مدیره های شهرستانها تشکیل می شوند که مسئولین کمیسیون ها یکی از اعضای هیئت مدیره است که با تصویب هیئت مدیره و با توجه به تخصص و مهارت لازم انتخاب می شود.
وی ادامه داد: سایر اعضای کمیسیون ها نیز از بین افراد کارشناس و صاحب نظر خارج از هیئت مدیره هم می توانند باشند ولی حداقل یکی از اعضای کمیسیونها باید از اعضای هیئت مدیره باشد.


لک اضافه کرد: تصمیمات کمیسیون ها هم در محدوده شهرستان پس از تصویب هیئت مدیره ها و در موارد کلان پس از تصویب شورای عالی سازمان نظام پرستاری قابل اجرا است.
وی تصریح کرد: نحوه تشکیل جلسات و سایر امور مربوط به کمیسیون ها از اختیارات کمیسیون ها است و آنها موظف به انجام امور محوله و ارائه گزارش کار در زمان تعیین شده به هیئت مدیره ها هستند.


مدیر روابط عمومی نظام پرستاری افزود: کمیسیون ها نیز شامل کمیسیون آموزش و پژوهش، کمیسیون قوانین و امور حقوقی، کمیسیون فرهنگی، رفاهی و اجتماعی و کمیسیون پایش، ارزشیابی و بهبود کیفیت است که هر کدام براساس قانون، شرح وظایف مشخص و تعریف شده ای دارند که بر آن اساس عمل می کنند.


وی افزود: معاونت اجرایی نیز که از دیگر ارکان هیئت مدیره های نظام پرستاری است امور مربوط به مسائل اداری، مالی، روابط عمومی، امضاء اسناد و چک ها را زیر نظر دارد.


لک با تأکید بر تشکیل گیری هیئت مدیره های جدید شهرستان ها، گفت: تا پایان هفته جاری کار انتخابات داخلی هیئت مدیره ها، تقدیم اعتبارنامه ها و تشکیل هیئت مدیره های جدید پایان می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha